ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید پنل های OLED انعطاف پذیر در سال 2018، تا 40 درصد از تقاضا بیشتر خواهد بود

بنابر تحلیل های موسسه آماری IHS، تولیدات نمایشگرهای انعطاف پذیر OLED قرار است طی سال 2018 میلادی، تا 44 درصد از تقاضا برای این پنل ها بیشتر باشد. این موسسه در کنفرانس خبری خود، چگونگی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

بنابر تحلیل های موسسه آماری IHS، تولیدات نمایشگرهای انعطاف پذیر OLED قرار است طی سال 2018 میلادی، تا 44 درصد از تقاضا برای این پنل ها بیشتر باشد. این موسسه در کنفرانس خبری خود، چگونگی پیش بینی این سناریو را شرح داده و تقصیر را به گردن سرعت پایین روی آوردن به پنل های انعطاف پذیر OLED در حوزه اشباع شده موبایل های هوشمند انداخته است.

IHS پیش بینی می کند که فاصله زیاد میان عرضه و تقاضا، تا سال 2020 میلادی به همین منوال باقی می ماند اما به مرور زمان کاهش می یابد. IHS تا پایان سال 2020، اختلافی 15 درصدی میان عرضه و تقاضای پنل های انعطاف پذیر OLED را پیش بینی کرده است.

در بازار فعلی موبایل های پرچمدار، بسیاری از تولیدکنندگان کماکان به نمایشگرهای انعطاف ناپذیر تمایل نشان می دهد و برخی حتی هنوز نمایشگر های OLED را جایگزین پنل های LCD نکرده اند. IHS دلیل این موضوع را ظهور اسمارت فون هایی با نمایشگر عریض می داند که احتمالاً برای مدتی، رقابتی مستقیم با نمایشگرهای انعطاف پذیر خواهند داشت.

در حالی که بسیاری، تولیدکنندگان را به استفاده از نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر ترغیب می کنند، به نظر می رسد محبوبیت گلکسی اس 8 با نمایشگر غیرانعطاف پذیر و عریض اش، سبب شده تا سبک طراحی آن به ترندی تازه در بازار موبایل تبدیل شود.

در نهایت گفتنی است که تا امروز چندین موبایل با نمایشگر انعطاف پذیر و خمیده وارد بازار شده اند، اما نتوانسته از تمام پتانسیل های نمایشگر بهره ببرند. به عنوان مثال LG G Flex نخستین موبایل مجهز به این پنل ها بود که صرفاً چند تغییر کوچک در طراحی و مقاومت بالاتر را ارائه می کرد و تغییری در تجربه کاربری به وجود نمی آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kamran naseri
    kamran naseri | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    من قبلاً اس ۶ اج داشتم ، لبه منحنی بعد از مدتی برام بی معنی شده بود

مطالب پیشنهادی