ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی به اتهام نقض پتنت ابزارهای پوشیدنی راهی دادگاه می شود

امروزه دنیای تکنولوژی با مسئله ای به نام «حق مالکیت فکری» مواجه است که به منظور حفاظت از حقوق مخترعین و نوآوران، و با ارائه اسنادی تحت عنوان «پتنت» به وجود آمده، که صاحبان این ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

امروزه دنیای تکنولوژی با مسئله ای به نام «حق مالکیت فکری» مواجه است که به منظور حفاظت از حقوق مخترعین و نوآوران، و با ارائه اسنادی تحت عنوان «پتنت» به وجود آمده، که صاحبان این اسناد را قادر می سازد هر فرد یا شرکتی که از ایده مشابهی استفاده کرده است را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

به همین خاطر این روزها بازار ثبت و معامله پتنت حسابی داغ شده و اکثر شرکت ها حتی پس از تحقیق و توسعه فراوان، با معرفی ایده جدید در محصولات خود ناگهان با کمپانی دیگری که پتنت همان ایده را چند سال قبل به ثبت رسانده مواجه می شوند.

اکنون شرکت هوآوی نیز با مشکل مشابهی رو به رو شده و به دلیل استفاده از سنسورهای حرکتی برای روشن کردن ابزارهای پوشیدنی خود، توسط کمپانی امنیتی «Uniloc» در تگزاس مورد اتهام نقض پتنت قرار گرفته است.

پتنت تشخیص بیداری در ابزارهای پوشیدنی سال 2014 توسط یونیلاک به ثبت رسیده بود

بر اساس اظهارات یونیلاک، هوآوی در ابزارهای پوشیدنی خود شامل ساعت ها و مچ بندها، برای تشخیص وضعیت کاربر (خواب و بیداری) از سنسورهای حرکتی و نرم افزارهای مربوطه استفاده کرده و حرکات نرمال زمان خواب و بیداری را از هم تشخیص می دهد، که پتنت چنین قابلیتی سال 2014 توسط Uniloc به ثبت رسیده است.

جالب اینجاست که به عقیده یونیلاک حتی اگر هوآوی در زمینه کپی برداری مستقیم از پتنت مورد بحث نیز مجرم شناخته نشود، به دلیل تشابه نحوه عملکرد دیوایس هایش با فناوری Uniloc مسئول بوده و باید غرامت بپردازد.

گفتنی است کمپانی تگزاسی در زمینه ممنوعیت فروش محصولات هوآوی صحبتی به میان نیاورده اما از دادگاه به قضاوت «رادنی گیلسترپ» خواسته شرکت چینی را ملزم به پرداخت خسارات وارده به دلیل نقض پتنت، و همچنین دستمزد وکلای پرونده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pkz5689
    pkz5689 | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    حقشه

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    شركتاي چيني رو بايد در اين چاله ها انداخت تا قانونمند تجارت كنن....

    • soheil
      soheil | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

      نه اینکه سامسونگ و اپل اصلا تا حالا براشون شکایت نشده ???

  • hakhatec
    hakhatec | ۲۹ آبان ۱۳۹۶

    این پتنت ها هم دیگه شورشو درآوردن،تا این حد هم درست نیست،حداقل باید جایی باشه که بشه تشخیص داد قبلا این پتنت به ثبت رسیده و البته اگه پتنت از لحاظ فنی عملکرد یکسانی رو داشته باشه ولی راه حل یکسانی نداشته باشن نباید ایرادی بگیرن

مطالب پیشنهادی