ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس 9 احتمالا از قابلیت تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم بهبودیافته بهره می برد

بنابر گزارش های تازه، پرچمدار بعدی سامسونگ ممکن است همراه با سیستم های بیومتریک بهبودیافته عرضه شود. این کمپانی کره ای ظاهراً مشغول بهبود قابلیت های نرم افزاری گلکسی اس 9 است که در نتیجه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۶

بنابر گزارش های تازه، پرچمدار بعدی سامسونگ ممکن است همراه با سیستم های بیومتریک بهبودیافته عرضه شود. این کمپانی کره ای ظاهراً مشغول بهبود قابلیت های نرم افزاری گلکسی اس 9 است که در نتیجه آن، دو قابلیت تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم ارتقا یافته و عملکرد بهتری از خود به جا می گذارند.

در خبرها گفته شده که عضو بعدی خانواده گلکسی S سامسونگ، همراه با همان دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به کار گرفته شده در اس 8 و اس 8 پلاس عرضه می شود. منبعی که نامش فاش نشده نیز می گوید که احتمالاً باید قابلیت های تازه ای از طریق اپلیکیشن های نرم افزاری باشیم که سرعت این دو سیستم را افزایش می دهند.

همانطور که قطعاً از پیش می دانید، آخرین دیوایس های سری گلکسی اس و نوت، علاوه بر سنسور اثر انگشت از قابلیت تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم هم برخوردار هستند. تشخیص چهره، از سال 2011 میلادی روی دیوایس های اندرویدی در دسترس بوده و هنگام عرضه نسخه Ice Cream Sandwich سیستم عامل گوگل، تحت عنوان Face Unlock در دسترس قرار گرفت.

در آن زمان، مشخص شد که این سیستم غیرقابل اتکا بوده و آسیب پذیری هایی را به وجود می آورد، اما سامسونگ توانسته به لطف دوربین با کیفیت سلفی و بهبود سرعت تشخیص چهره، این قابلیت را به پرچمداران اخیرش بازگرداند. با این همه، دور زدن قابلیت اسکن چهره گلکسی اس 8، در صورتی که تصویری با کیفیت از شخص صاحب موبایل در اختیار داشته و صبور باشید، کار چندان سختی نیست.

متخصصین حوزه امنیت معتقدند که اسکن عنبیه چشم، یکی از امن ترین روش های تایید هویت بیومتریک است

از طرف دیگر، متخصصین حوزه امنیت معتقدند که اسکن عنبیه چشم، یکی از امن ترین روش های تایید هویت بیومتریک است که گرچه سرعت اسکن چهره را ندارد اما آسیب ناپذیرتر است. در نهایت گفتنی است که با توجه به استفاده اپل از تکنولوژی جدید Face ID در آیفون X، قطعاً رقابت دو کمپانی اپل و سامسونگ در زمینه تکنولوژی تشخیص چهره جالب خواهد بود و باید دید کره ای ها چگونه Face ID را به چالش می کشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfan Moti
    Erfan Moti | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    هر ۳ تا بیومتریک با هم تلفیق بشن میشه امنیت واقعی
    دکمه هوم که زیرش اثر انگشت قرار داره رو فشار بدی درجا تایید بشه انگشتت...بعد اسکنر به سرعت چهره و عنبیه رو تطبیق بده و با ۳ تا پارامتر باز کنه....دون موقع دیگه کار هرکسی نیست فریب دادنش

مطالب پیشنهادی