ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حقه کلاسیک ایلان ماسک برای تغییر جو علیه تسلا مدل 3

این یک حقه قدیمی با قابلیت اطمینان 100 درصدی است که برای مراسم رونمایی خود همیشه یک سورپرایز کنار بگذارید تا ضعف های شما را بپوشاند. ایلان ماسک با ادعای عجیب غریب در زمینه تولید ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

این یک حقه قدیمی با قابلیت اطمینان 100 درصدی است که برای مراسم رونمایی خود همیشه یک سورپرایز کنار بگذارید تا ضعف های شما را بپوشاند.

ایلان ماسک با ادعای عجیب غریب در زمینه تولید انبوه ارزان ترین محصول این شرکت یعنی تسلا مدل 3 سر و صدای بسیار زیادی به راه انداخته بود، اما در حقیقت تنها 260 تسلا مدل 3 در هفته تولید می شود و از عدد ادعایی 5000 دستگاهی ایلان ماسک خبری نیست.

این مسئله باعث رنجش بیش از پیش سهام داران این شرکت شده است و آن ها به شدت بر سر این مسئله که تسلا توانایی تولید یک خودرو به صورت انبوه را دارد در شک و تردید به سر می برند.

حال پاسخ شما به این حجمه عظیم از انتقاداتی که به سمت شرکت می آید چیست؟ رونمایی از دو مدل جدید که یکی از این دو از پیش برنامه ریزی نشده است می تواند به سرعت حجمه های منفی را به سمت مثبت بکشاند.

کامیون تسلا به خودی خود محصول قابل توجهی است. شاید از نظر ظاهری همانند مدل رودستر جلب توجه نکند اما با شتاب گیری از صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 5 ثانیه ای خود تبدیل به رقیب خودروهای سواری شده است.

تاخیر یک ماه در رونمایی از جدیدترین دست آورد تسلا، رفع منابع مورد نیاز برای تولید مدل 3 عنوان شده بود. اما به نظر می رسد تسلا در حال آماده سازی کانسپت جدید دیگری به نام رودستر بوده است که به راحتی می تواند سوار بر موج رسانه ای شود و کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.

این محصول از باتری هایی با ظرفیت 200 کیلووات ساعت قدرت می گیرد که بیش از دو برابر محصولات فعلی تسلا است. این بدین معنا است که برد 1000 کیلومتری برای این رودستر جذاب مهیا خواهد بود. شتاب گیری از صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 1.9 ثانیه ای نیز آن را سریع ترین وسیله نقلیه 4 چرخ جاده ای خواهد کرد.

گرچه این مسئله باعث شد توجه ها به سمت این دو محصول دقیقا نصف شود و تمرکز بر روی یکی از این دو محصول عملا  به کاری غیر ممکن تبدیل شود. اما به احتمال زیاد ماسک به این مسائل اهمیتی نخواهد داد و برای او همین که تسلا دوباره امروز صبح به سر تیتر خبرها آن هم با اخبار مثبت بازگشته است، کافی خواهد بود. او با رونمایی از مدل رودستر توجه ها را کاملا به سمت این منظور جلب کرده است.

اما زمانی که گرد و خاک امروز تسلا فروکش کند و دوباره زندگی به حالت عادی برگردد، سهام داران همچنان باید منتظر عرضه مدل 3 آن هم به صورت تولید انبوه به معنای واقعی کلمه باشند.

تولید انبوه مدل 3 می تواند به حکم مرگ و زندگی برای تسلا تبدیل شود و این مسئله را تضمین کند که عمر این شرکت حتی بعد از تولید انبوه مدل رودستر ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    حکم مرگ و زندگی نداره،چون بالاخره تولید انبوه میکنه،فقط چند ماه دیرتر،ک هیچ خطری نداره به غیر از یکم نوسان سهم

مطالب پیشنهادی