ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عزل مدیرعامل سایپا؛ سرنوشت پراید چه می شود؟

از سایپا و ایران خودرو به عنوان شرکت هایی خصوصی یا نیمه خصوصی یاد می شود اما تقریبا هر 4 سال یکبار و با هر تغییر و تحولی در ساختمان وزارت صنعت، مدیران ارشد این ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

از سایپا و ایران خودرو به عنوان شرکت هایی خصوصی یا نیمه خصوصی یاد می شود اما تقریبا هر 4 سال یکبار و با هر تغییر و تحولی در ساختمان وزارت صنعت، مدیران ارشد این دو خودروساز نیز دستخوش چالش و عزل و نصب می شوند.

ظرف روزهای اخیر خبرهایی از تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به گوش می رسد. آنطور که از شواهد بر می آید محسن قاسم جهرودی به عنوان مدیرعامل جدید سایپا انتخاب شده است و علیرضا بادکوبه نیز، سمت رئیس هیئت مدیره را بدست آورده است.

محسن قاسم جهرودی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر است و پیش از این نیز عهده دار سمت های مختلفی بوده است که از جمله مهمترین آن ها می توان به حضور در میان مدیران ارشد شرکت یاتاقان بوش ایران و شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو اشاره کرد.

وی همچنین سابقه عضویت در هیئت مدیره شرکت های ساپکو، ایساکو، شرکت رادیاتور ایران و ریاست هیئت مدیره شرکت لنت پارسیان پیشرو را نیز در کارنامه خود دارد.

علیرضا بادکوبه همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی است و احتمالا با توجه به شرایط نه چندان مساعد سایپا، گزینه خوبی برای هدایت این شرکت پر چالش محسوب می شود.

گفتنی است که مهدی جمالی، مدیرعامل قبلی سایپا تنها 2.5 سال در این سمت حضور داشت و با هدف تغییرات مدیریت مالی به این مقام منصوب شده بود، اما با توجه به زیان انباشته قابل توجه سایپا، ظاهرا تصمیم گیرندگان وزارت صنعت، چندان رضایتی از عملکرد وی نداشتند و تنها پس از چنین مدت کوتاهی او را از این سمت عزل کردند.

با این حال می توان گفت که سایپا در دوران مهدی جمالی سرعت حرکت خود در ساخت محصولات جدید را ارتقاء داده بود و با سرمایه گذاری بیشتر بر روی بخش تحقیق و مهندسی، در صدد حذف پراید از چرخه تولید و عرضه محصولات جدید در سال های پیش رو بود.

حالا مشخص نیست با این تغییرات مدیریتی، سرنوشت پراید چه می شود، از یک سو در طی ماه های اخیر و پس از انتشار خبر توقف تولید پراید، زمزمه هایی از مخالفت نمایندگان مجلس و مدیران دولتی با این تصمیم به گوش می رسید و از سوی دیگر به نظر می رسد که توقف تولید پراید می تواند از نظر مالی فشار سنگینی را به گروه سایپا وارد کند.

با این وجود تاکید رئیس سازمان استاندارد بر توقف تولید پراید و پژو 405 بارها رسانه ای شده و حالا باید منتظر ماند و دید که در نهایت برآیند معادلات پیچیده مسئولان صنعت خودروسازی کشور به چه نتیجه ای منجر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۳ آذر ۱۳۹۶

    می خوان تولید کنند می خوان نکنند، من که دیگه عمرا از این دو تا خودروساز خرید نخواهم کرد ! خلاص !

  • sepehri
    sepehri | ۱ آذر ۱۳۹۶

    فرقی نکرده نوه و نتیجه پراید تیبا و ساینا جاشو گرفتن

  • jamalifar
    jamalifar | ۱ آذر ۱۳۹۶

    تا زمانی که مردم بخرن اینا هم همینارو تولید میکنن
    حالا هی بگین مردمو میکشه پراید...
    خوب عزیز نخر
    نخرررر
    نننخررر
    تا زمانی که مردم بخرن اونا هم با همین کیفیت و امنیت مضخرف و همین قیمت های نجومی به مردم غالب میکنن
    دوست عزیز نخر
    بیاین ما مردم یاد بگیریم حقمون رو بگیریم
    بیاین اعتراض خودمونو نشون بدیم
    اینکه نشد همه برن پراید و این آشغالای ایران خورو و سایپا رو بخرن و هی بیان از وضعیت بنالن
    خود مردم تایین کننده ی وضعیتن
    نخرید تا یاد بگیرن تحقیق و توسعه بکنن
    نخرید تا یکم خودشونو جمع و جور بکنن
    تا زمانی که میبینن همون کیفیت آشغال رو هرسال قیمتشو بیشتر میکنن و مردم باز هم میخرن دیگه لزومی نمیبینن به خودشون زحمت بدن
    یکم...فقط یکم غیرت داشته باشید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی