ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نفربر چینی VN18، سریع ترین زره پوش دوزیست دنیا

چین قدرتمندترین زره پوش تهاجمی دنیا را با توانایی حرکت در خشکی و آب معرفی کرد. نفربر زرهی «VN18» که بر اساس تانک سبک «ZTD05» توسعه یافته است، در خشکی با سرعت 65 کیلومتر در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

چین قدرتمندترین زره پوش تهاجمی دنیا را با توانایی حرکت در خشکی و آب معرفی کرد. نفربر زرهی «VN18» که بر اساس تانک سبک «ZTD05» توسعه یافته است، در خشکی با سرعت 65 کیلومتر در ساعت حرکت کرده و در آب توانایی دستیابی به سرعت 30 کیلومتر در ساعت را دارد.

نفربر VN18 توانایی حمل 11 سرباز کاملاً مجهز را دارد

نفربر جدید چینی ها به یک توپ اصلی 30 میلیمتری در کنار مسلسل هم محور 7.62 میلیمتری مجهز شده و از موشک های هدایت شونده ضد تانک «Red Arrow 73» برای مقابله با سایر زره پوش های میدان رزم بهره می برد. VN18 همچنین ظرفیت حمل 14 نفر (3 نفر خدمه و 11 سرباز مجهز) را به خط مقدم نبرد دارد.

بدنه زره پوش تهاجمی چینی ها از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که استفاده از این ماده وزن نفربر را به 26.5 تن رسانده، که در کنار پیشرانه قدرتمند 1600 اسب بخاری (رقمی که اغلب در تانک های اصلی میدان نبرد مشاهده می شود) توانایی های حرکتی فوق العاده ای را برای VN18 به ارمغان آورده و به گفته مقامات چینی، آن را به سریع ترین نفربر زره پوش دوزیست دنیا تبدیل کرده است.

گفتنی است نفربر زرهی VN18 که توسط شرکت تولید تجهیزات نظامی «Norinco» (متعلق به دولت چین) ساخته شده، مدل های مختلفی دارد که از آن جمله می توان به خودروی فرماندهی و کنترل، خودروی مهندسی زرهی (برای بازیابی نفربرهای آسیب دیده) و نمونه صادراتی با کد VN16 اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی