ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۲۰ عادت نامطلوب در محیط کار [قسمت دوم-آخر]

در مطلبی که ظهر امروز در دیجیاتو خواندید ۱۰ مورد از عادات نامطلوب در محیط کار را با شما در میان گذاشتیم که به نوعی موجب آزرده خاطر شدن اطرافیان می شود و بعضا حتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

در مطلبی که ظهر امروز در دیجیاتو خواندید ۱۰ مورد از عادات نامطلوب در محیط کار را با شما در میان گذاشتیم که به نوعی موجب آزرده خاطر شدن اطرافیان می شود و بعضا حتی تحمل محیط کار برای اطرافیان را غیرممکن می کند.

در این مطلب ده مورد دیگر از این رفتارها را با شما در میان می گذاریم.

۱۱- تکبر: روشن است که انسان وقتی دستاوردی دارد یا به موفقیت بزرگی می رسد دوست دارد خوشحالی اش را با دیگران به اشتراک بگذارد اما گاهی اوقات این خوشحالی به شکل تکبر در افراد در می آید که عبارتند از:

  • باخبر کردن همه از موفقیت خود در شرکت
  • بلند حرف زدن با دیگران در مورد یک موفقیت
  • تلاش برای پایین کشیدن دیگران و یادآوری شکست هایشان
  • صحبت کردن از موضع بالا
  • خنثی بودن نسبت به پیام تبریک دیگران و تشکر نکردن از آنها
  • شاخ و برگ دادن به یک ماجرای ساده

بنابراین هرجا احساس کردید که رفتارتان با تکبر همراه شده کمی فروتنی به خرج دهید.

۱۲- ابراز آشکار تنفر: اگر همکارتان بوی نامطلوبی می دهد یا بهداشت را رعایت نمی کند نباید از پاسخگویی به درخواست های کاری وی طفره بروید و یا حتی پشت سر او شایعه پراکنی کنید. در نظر داشته باشید که همه شما اعضای یک تیم هستید و بهتر است که در جهت تامین صلاح جمع عمل کنید.

۱۳- صحبت در مورد مشکلات شخصی: اگر ساعت ها زمان خود را صرف صحبت کردن در مورد مسائل شخصی تان نمایید به دیگران نشان می دهید که سودمندی زیادی برای شرکت ندارید و به جای مسائل شرکت ترجیح می دهید وقتتان را صرف حل مشکلات شخصی تان کنید.

۱۴- صحبت کردن در مورد مسائل سیاسی: این قبیل موضوعات عموما تفرقه افکن هستند و از آنجایی که معمولا هیچ موقع اتفاق نظری رویشان حاصل نمی شود صرفا به از بین رفتن زمان دیگران و پرت شدن حواسشان منجر می شوند.

۱۵- فضولی در کار دیگران: کنجکاوی و فضولی دو مقوله کاملا جدا از هم هستند که گاهی تشخیص مرز میان آنها بسیار دشوار است. کنجکاوی آن است که علاقمند باشید نام همکار جدیدتان را بدانید اما فضولی زمانی اتفاق می افتد که بخواهید از حقوق فردی که وظایف و شغلی کاملا متفاوت از شما دارد سر در بیاورید.

۱۶- فروش اجناس: در هر محیط کاری معمولا یک یا دو نفری پیدا می شوند که با فروش اجناس به همکارانشان راه درآمد دیگری برای خود ساخته اند. اما باید در نظر داشت که با این کار ضمن هدر دادن زمان خود، فضای دفتر را نیز اشغال می کنید.

۱۷- مطرح کردن علاقمندی ها و فعالیت های داوطلبانه در محیط کار: اگر اتاق به اتاق محل کارتان را سر می زنید تا با همکاران در مورد فعالیت های داوطلبانه خود حرف بزنید بهتر است نگاهی به اصول و آئین نامه سازمانی شرکت بیاندازید چراکه در بسیاری محیط های کاری انجام این فعالیت ها به خاطر آنکه مختل کننده حواس است ممنوع اعلام شده.

۱۸- اظهار نظر در مورد ظاهر افراد: شاید از دید خودتان با این کار سعی در کامل نمودن همکارتان داشته باشید اما در نظر بگیرید که صرفا به صحبت کردن در مورد کار اشخاص [اگر در جایگاه مناسب هستید] بسنده کنید و در مورد ظاهر شان اظهار نظر نکنید.

۱۹- پر سر و صدا بودن: اینکه علاقه دارید در محیط کار موزیک دلخواهتان را با صدای بلند پخش کنید یا بلندتر از حد معمول با دیگران صحبت کنید در هرصورت از شما تصویر فردی مردم آزار را می سازد.

۲۰- دائما با تلفن صحبت کردن: صحبت کردن با دوستان و اعضای خانواده در ساعات کاری ابدا حرفه ای نیست هرچند که می توانید این کار را در اوقات استراحت خود انجام دهید اما در نظر داشته باشید که موجب آزرده خاطر شدن دیگران نشوید.

البته رفتارهای آزار دهنده در محیط های کاری به این موارد ختم نمی شوند و استفاده از الفاظ رکیک، فحش و ناسزا، نمایش رفتارهای عصبی، عدم حضور در مناسبت های  اجتماعی شرکت و عادت های ایمیلی ناراحت کننده نظیر عدم گنجاندن موضوع نیز می تواند از جمله این موراد باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aez1982
    aez1982 | ۱ آذر ۱۳۹۶

    مورد 14 رو حتماً جدی بگیرید چون واقعا آدم فروش زیاد شده

مطالب پیشنهادی