ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یک استارتاپ واقعیت افزوده کانادایی را خریداری کرده است

کمپانی اپل استارتاپ کانادایی «وروانا» را که در زمینه تولید هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعالیت داشته، به قیمت 30 میلیون دلار خریداری کرده است. این کمپانی در سال 2005 در مونترال کانادا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

کمپانی اپل استارتاپ کانادایی «وروانا» را که در زمینه تولید هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعالیت داشته، به قیمت 30 میلیون دلار خریداری کرده است.

این کمپانی در سال 2005 در مونترال کانادا تاسیس شده بود و 12 کارمند آن از جمله «برتراند نپویو» از هفته ها قبل با بخش واقعیت افزوده اپل همکاری کرده اند.

شایان ذکر است که محصول اصلی وروانا هدستی به نام «توتم» است که به گفته مسئولان این شرکت علاوه بر واقعت مجازی، از قابلیت پوشش تصاویر واقعیت افزوده با کیفیت بالا و دامنه گسترده نیز برخوردار است.

این مساله باعث می شود که توتم در مقابل رقبایی مانند هولو لنز مایکروسافت که تصاویری مات با زاویه دید محدود را ارائه می کنند، یک سروگردن بالاتر قرار بگیرد.اگرچه این هدست هنوز در مراحل توسعه قرار دارد اما اگر واقعا از قابلیت های مذکور برخوردار باشد، گام بزرگی در راستای هدف بعدی اپل که توسعه ابزارهای واقعیت افزوده است، به شمار می آید.

کمپانی ساکن کوپرتینو برای نیل به این هدف صدها کارمند را در بخش واقعیت های افزوده به کار گرفته که توسط «مایک راکول»، مدیر ساق «دالبی»رهبری شده و روی مسائل مختلفی از هدست اپل گرفته تا واقعیت افزوده «ARkit» در iOS 11 کار می کنند.

لازم به ذکر است که کمپانی های بزرگی از قبیل مایکروسافت و فیسبوک تاکید کرده اند که تکنولوژی واقعیت افزوده کاربردهای گسترده ای داشته و می تواند جایگزین دستگاه های مبتنی بر نمایشگر از قبیل موبایل های هوشمند شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی