ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرقت اطلاعات ۵۷ میلیون کاربر اوبر و پرداخت باج ۱۰۰ هزار دلاری کمپانی به هکرها [بروزرسانی]

پس از مشکلات مربوط به «تراویس کالانیک» مدیر عامل سابق اوبر و جایگزینی او با «دارا خسروشاهی»، کمپانی مورد بحث به تازگی از موضوع هک گسترده حساب های کاربری در پاییز سال گذشته پرده برداشته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

پس از مشکلات مربوط به «تراویس کالانیک» مدیر عامل سابق اوبر و جایگزینی او با «دارا خسروشاهی»، کمپانی مورد بحث به تازگی از موضوع هک گسترده حساب های کاربری در پاییز سال گذشته پرده برداشته که شامل دسترسی به نام، شماره تلفن و ایمیل بیش از 57 میلیون کاربر می شود.

بر اساس گزارشات موجود، دو هکر موفق شده بودند با نفوذ به سرورهای اوبر، علاوه بر حساب های کاربران، اطلاعات 600 هزار راننده شامل نام و شماره پلاک آنها را نیز به سرقت ببرند که بنا به اظهارات شرکت، جزئیات سفرها و اطلاعات کارت اعتباری رانندگان محفوظ مانده است.

هکرها به نام، شماره تلفن و ایمیل کاربران دسترسی پیدا کرده بودند

جالب است بدانید که تراویس کالانیک مدیر عامل وقت اوبر، یک ماه پس از هک گسترده سرورها متوجه ماجرا شد که درست همزمان با مذاکرات کمپانی با کمیسیون تجارت فدرال در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران بود، و کالانیک تصمیم گرفت با پرداخت مبلغ 100 هزار دلار به هکرها در قبال حذف اطلاعات مسروقه موضوع را خاتمه دهد.

دارا خسروشاهی

در نتیجه اتفاقات مذکور و پس از افشای ماجرا در روزهای اخیر، دارا خسروشاهی مدیر عامل کنونی اوبر خواستار کناره گیری «جو سالیوان» مدیر امنیتی اوبر و وکیل او از کمپانی شده است. لازم به ذکر است که اوبر دیروز گزارش سرقت اطلاعات کاربران در سال 2016 را به کمیسیون تجارت فدرال ارائه داد.

بروزرسانی...

ساعاتی پس از انتشار خبر مذکور، دادگاه فدرال لس آنجلس به نمایندگی از مسافران و رانندگان آمریکایی که اطلاعات آنها به سرقت رفته، کمپانی اوبر را به اتهام قصور در حفظ اطلاعات مشتریان تحت تعقیب قرار داد.

گفتنی است مسئولان این شرکت هنوز به اقامه دعوی علیه خود واکنشی نشان نداده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • M.m.
    M.m. | ۳ آذر ۱۳۹۶

    ببین توی ایران چه خبره و اخبارش منتشر نمیشه!

  • iWant myNote
    iWant myNote | ۱ آذر ۱۳۹۶

    بچه ها اگه حوصله دارین برین تو قرعه کشی نوت 8 شرکت کنین. نمایندگی سامسونگ ایران و سایت زومیت دارن قرعه کشی واسه 3 تا نوت 8 برگزار میکنن. چیزیم به آخراش نمونده. اگه دلتون خواست شانستونو امتحان کنین شاید بردین! اینم لینک: https://goo.gl/H7iG3F

  • امیرالبلوشی
    امیرالبلوشی | ۱ آذر ۱۳۹۶

    بَه بَه اختلاس در خارج واسه ایرانیها با هکر ها راه افتاد???

  • z12
    z12 | ۱ آذر ۱۳۹۶

    هکر اینم حتماً ایرانی بوده
    هرجا سخن از اختلاس و کلاهبرداری در میان است نام ملی ایــــــــران می‌درخشد ?

مطالب پیشنهادی