ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حذف تعرفه گمرکی خودروهای لوکس؛ چشم انداز مرسدس بنز برای بازار آسیا اقیانوسیه

شعبه مرسدس بنز استرالیا معتقد است که چارچوب کنونی توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا در سال 2019 دیگر شاهد تعرفه گمرکی 33 درصدی خودروهای لوکس موسوم به LCT نخواهیم بود. بیش از 11 سال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

شعبه مرسدس بنز استرالیا معتقد است که چارچوب کنونی توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا در سال 2019 دیگر شاهد تعرفه گمرکی 33 درصدی خودروهای لوکس موسوم به LCT نخواهیم بود.

بیش از 11 سال بحث و جدل در مورد این قانون شده است و مرسدس اعتقاد دارد که در سال 2019 و 2020 میلادی دیگر از این مالیات سنگین خبری نخواهد بود.

مک کارتی از شرکت مرسدس بنز آلمان می گوید:"بیش از 3 سال است که مرسدس در حال مبارزه با این قانون است. LCT تلفات بسیار زیادی به تجارت های آزاد اتحادیه اروپا می زند و هرکسی که خلاف این موضوع فکر می کند، در حال دروغ گفتن است".

او می افزوید:"هرکسی که در انتخابات بعدی فدرال به پیروزی برسد محکوم به اجرای این قانون است تا تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اروپا تغییر پیدا کند. بیش از یک دهه لابی گری برای حذف LCT صورت پذیرفته است.

در حال حاضرLCT  سی و سه درصد است و اعتقاد شخصی من این را می گوید که با یک برنامه 3 ساله می توان آن را از 33 درصد به صفر رساند. در غیر این صورت تجارت به مشکل خواهد خورد. گرچه دولت هم درآمد زیادی را از دست خواهد داد.

این مسئله مربوط به روابط اتحادیه اروپا با دولت استرالیا می شود که در حال حاضر چنین مالیاتی از خودروهای لوکس می گیرد.

معلوم نیست که آیا این قانون اجرایی می شود یا خیر، اما در هر صورت در کشوری چون استرالیا، می تواند باعث کاهش قیمت بسیار زیادی به خصوص در خودروهای با ارزش بیش از 70 هزار دلار شود.

در حال حاضر همه کشورها مشغول تسهیل روابط برای به حرکت در آوردن موتور اقتصاد خود هستند و حتی حاضر به حذف مالیات های سنگین برای کمک به وضعیت اقتصاد عمومی و سرمایه گذاری خارجی در دستور کار اغلب کشورهای جهان قرار دارد اما در چنین شرایطی قوانین و تعرفه های گمرکی ایران روز به روز بیشتر می شود و عرصه تجارت را بر فعالین می بندد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی