ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

منع استفاده از سرویس Waze برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

اپلیکیشن مسیریابی ویز (Waze) چندی پیش در طی یک مدت زمانی خاص رفع فیلتر شد و سپس دوباره به دستور مقامات قضایی از دسترس خارج شد. دسترسی به این اپلیکیشن تنها از طریق نرم‌افزارهای فیلترشکن ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

اپلیکیشن مسیریابی ویز (Waze) چندی پیش در طی یک مدت زمانی خاص رفع فیلتر شد و سپس دوباره به دستور مقامات قضایی از دسترس خارج شد. دسترسی به این اپلیکیشن تنها از طریق نرم‌افزارهای فیلترشکن ممکن است و بسیاری از رانندگان ناوگان‌های حمل‌ونقل اینترنتی کشور، از این طریق به این برنامه دسترسی داشتند.

خبر جدیدی که از راه رسیده اینست که به دستور دستگاه قضایی کشور تمامی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باید از بامداد 30 آبان، به هیچ‌وجه از مسیریاب وِیز استفاده نکنند. اجرای این دستور ضروری بوده و فعلا صرفا به سرویس‌های اینترنتی درخواست خودرو نظیر اسنپ، تپ‌سی و... محدود می‌شود.

تصویری که از صبح امروز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد حکایت از عزم جدی اسنپ برای پیروی از قانون دارد.

بنابراین دستور اسنپ نیز از ساعات آغازین امروز به رانندگانی که این اپلیکیشن را در موبایل خود دارند، تا هنگامی که آن را از موبایل خود پاک نکنند، سرویس ارائه نمی‌دهد.

روابط عمومی اسنپ متذکر شده که هیچ‌گاه نقض حریم خصوصی کاربرانش را در دستور کار ندارد، و تنها تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. لازم به ذکر است که در طول هفته گذشته، هشدارهای لازم به رانندگان و توصیه‌هایی به آنها از طریق کانال رسمی رانندگان به آنها داده شده است.

پیامی که در طول هفته گذشته برای رانندگان و کاربران اسنپ چندین بار به اشتراک گذاشته شده است.

پیرو این اقدامات، روابط عمومی تپ‌سی نیز از اقدامی مشابه برای رانندگان خود خبر می‌دهد. مسئولین این سامانه اخطارهای لازم را به رانندگان خود داده‌اند و از آنها خواسته‌اند که از وِیز استفاده نکنند.

همچنین روابط عمومی الوپیک نیز به دیجیاتو گفت: «از زمان فیلترشدن دوباره ویز، رانندگان ما به توصیه ما از دیگر برنامه‌های مشابه و استاندارد استفاده می‌کنند و سرویس ویز در بین سفیران این سامانه استفاده‌ نمی‌شود.»

اکثر تاکسی‌های اینترنتی به رانندگان خود توصیه کرده‌اند تا از برنامه‌های دیگر استاندارد مسیریابی همچون Google Maps استفاده کنند تا مشکلی از لحاظ قانونی برای آنها پیش نیاید.

به گفته شورای عالی فضای مجازی، فیلترینگ اپلیکیشن «ویز» برای صیانت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی و به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • Mary
    Mary | ۳ آذر ۱۳۹۶

    نرم افزارهایی برای تغییر package name در اندروید وجود دارند.

  • delta7
    delta7 | ۲ آذر ۱۳۹۶

    کافیه packagename عوض بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی