ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آموزش قدم به قدم استفاده از اپلیکیشن دیوار

عرضه سرویس آنلاین «دیوار»، شروعی بر دوره جدید خرید و فروش اجناس دست دوم بود. دیگر جای آنکه به صفحه نیازمندی های روزنامه مراجعه کنید و ساعت ها وقت پای آن ها بگذارید، به راحتی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

عرضه سرویس آنلاین «دیوار»، شروعی بر دوره جدید خرید و فروش اجناس دست دوم بود. دیگر جای آنکه به صفحه نیازمندی های روزنامه مراجعه کنید و ساعت ها وقت پای آن ها بگذارید، به راحتی می توانید با نصب اپلیکیشن دیوار تمام وسیله هایی که کاربران در این سرویس برای فروش گذاشته اند را پیدا کرده و بخرید.

نزدیک به 3 سال از راه اندازی دیوار می گذرد و در طول این مدت، این سرویس خرید و فروش آنلاین دست خوش تغییراتی گوناگونی شده است. اگر در گذشته تنها می توانستید جنس های خود را به فروش بگذارید، حالا برای کاریابی نیز می توانید از دیوار کمک بگیرید.

به دلیل گسترش فعالیت های این سرویس، تصمیم گرفتیم نگاهی دقیق تر به بخش های مختلف آن بیاندازیم. پیش از نگاه به آموزش استفاده از اپلیکیشن دیوار، باید اضافه کنیم که دیوار برای سیستم عامل های اندروید و iOS منتشر شده و از طریق وب سایت نیز می توانید آگهی های خود را به ثبت برسانید.

دیوار

دیوار

سازنده: دیوار قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 51.2 / 4.4 مگابایت زبان:

چگونه ثبت نام کنیم؟

بعد از دانلود دیوار و اجرای آن، اولین چیزی که برنامه از کاربر می خواهد انتخاب یک شهر است. بعد از این کار، وارد محیط اپ شده و آگهی های پیرامون منطقه ای که وارد کرده اید به نمایش در می آیند.

الان می توانید همه آگهی ها را دیده یا حتی یک آگهی به ثبت برسانید [هنگام ثبت آگهی و وارد کردن شماره همراه، خود به خود سیستم برای شماره ای که وارد کرده اید یک اکانت می سازد] ولی برای دسترسی به تمام بخش ها بهتر است از همان ابتدا ثبت نام کنید.

برای ثبت نام، در نوار پایین صفحه روی «دیوار من» [گزینه سمت چپ] کلیک کرده و در بالا «ورود» را انتخاب نمایید. شماره موبایل تان را وارد کنید و چند لحظه دست نگه دارید تا کد فعال سازی اکانت به صورت پیامک برای تان ارسال شود. حالا کد را در قسمت مشخص شده بنویسید. اکنون اکانت تان به ثبت رسیده است.

اگر هم می خواهید زیر آگهی ها پست بگذارید، باید یک نام کاربری انتخاب کنید. برای این منظور در همان بخش دیوار من روی گزینه اول یعنی «چت های من» کلیک کرده و در آنجا نام کاربری را را بنویسید.

همچنین در صورتی که خواستید شهر را عوض کنید [تا آگاهی های منطقه جدیدی که انتخاب کردید به نمایش در بیایند] به بخش «تنظیمات» در دیوار من رفته و شهر را تغییر دهید.

جستجوی آگهی ها؛ تفاوت بین «دسته بندی ها» و «جستجو» چیست؟

دیوار برای جستجوی آگهی ها دو انتخاب در برابر کاربر گذاشته است. یکی اینکه در نوار پایین صفحه روی گزینه «دسته بندی ها» کلیک کنید و بسته به نیازتان روی یکی از دسته ها کلیک کنید. خوشبختانه دسته بندی متنوع دیوار این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا در سریع ترین زمان به محتویاتی که می خواهید دسترسی پیدا نمایید.

اما اگر خواستید باز هم با جزییات بیشتر جستجو کنید، کافیست از نوار «فیلتر کردن» که در بالای صفحه است کمک بگیرید. بسته به دسته ای که انتخاب می کنید می توانید فیلترهایی بگذارید تا با سرعت بیشتری به نتیجه ممکن برسید.

به عنوان نمونه در دسته وسایل نقلیه، به کمک فیلترها قابلیت این را دارید تا قیمت ماشین را در بازه مشخصی قرار داده یا کارکردش [کیلومتری که رفته] را تعیین نمایید. با توجه به دسته ای که انتخاب می کنید این فیلترها هم عوض می شوند و به همین خاطر با استفاده از آن ها راحت تر از همیشه وسیله ها را پیدا خواهید نمود.

اما راه دوم استفاده از منوی «جستجو» در نوار پایین صفحه است. اگر در بخش دسته بندی، به صورت جزئی تر و در هر دسته به دنبال کالاها می گشتید، اینجا جستجو کلی بوده و با نوشتن یک کلمه، سیستم در تمام دسته ها آگهی هایی که در آن ها این کلمه به کار برده شده را نشان می دهد.

به عنوان نمونه فرض کنید که کلمه «سامسونگ» را می نویسید. حالا تمام آگهی های مرتبط با این برند به نمایش در می آید، از موبایل بگیرید تا ماشین لباس شویی و یخچال. البته برای راحتی کار خود می توانید از جستجوی صوتی هم کمک بگیرید.

در رو به روی نوار جستجوی، یک ایکون میکروفون وجود دارد. روی آن کلیک کرده و کلمه ای که می خواهید را بگویید. در حالت جستجوی صوتی، برنامه تنها از کلمات فارسی پشتیبانی می کند.

همچنین فیلترها هم در این منو حضور دارند. تفاوت بین فیلترهای بخش «جستجو» و «دسته بندی ها» در این است که شما اینجا برای کلمه ای که می خواهید جستجو کنید نیز قابلیت گذاشتن فیلتر را دارید. در صورتی که بخش دسته بندی جستجو بر اساس کلمات را ندارد و جای آن، فیلترها برای دسته بندی ها هستند.

چگونگی ثبت، ویرایش و حذف آگهی

برای ثبت آگهی، در هر منویی که هستید روی گزینه +آگهی جدید [بالا سمت چپ] کلیک کرده و سپس دسته محصولی که می خواهید بفروشید را انتخاب کنید. بعد از این کار به صفحه مربوط به اطلاعات آگهی می روید و باید تمام جاهای خالی را پر نمایید.

ممکن است بسته به دسته محصولی که انتخاب کردید، این مکان هایی که باید پر کنید زیاد یا کم شوند. مثلا اگر بخواهید یک آپارتمان بفروشید، متراژ آن را هم باید بنویسید. در صورتی که برای فروش یک ماشین، دیگر این قسمت وجود ندارد.

نکته مهم اینجاست که شما هر شماره تلفنی که خواستید را می توانید وارد کنید. در واقع یکی از بخش های مربوط به صفحه آگهی «تلفن» است. حتی اگر با یک شماره متفاوت وارد اپ شده باشید، باز قابلیت این را دارید تا موقع به ثبت رساندن آگهی ها یک شماره جدید وارد کرده یا حتی شهر را عوض کنید.

هنگامی که بقیه کاربران آگهی شما را ببینند، شماره جدید برای شان نمایش داده شده و به واسطه آن با شما در ارتباط خواهند بود. البته اگر می خواهید در محیط خود اپ به آگهی دسترسی داشته باشید، باید با شماره جدیدی که هنگام ثبت آگهی نوشته اید وارد شوید.

همچنین برای «مدیریت آگهی» خود، باید بخش مربوط به «ایمیل» را پر کنید. در صورتی که آگهی به خاطر مشکلات یا نقض قوانین ثبت نشود، بازار از همین راه به کاربر مشکلات تبلیغش و روش درست کردن آن را می گوید.

در مدیریت آگهی، قابلیت دیدن تعداد بازدید از آگهی خود را دارید.

جدا از اینکه به کمک بخش مدیریت آگهی قابلیت ویرایش یا حذف تبلیغ را دارید. البته این کارها از طریق گزینه «آگهی های من» که در منوی دیوار من [نوار پایین صفحه - سمت چپ] هست نیز قابل انجام هستند؛ کافیست بعد از انتخاب این گزینه، روی آگهی خود کلیک کرده و تغییرات لازم را بدهید.

به یاد داشته باشید ثبت تمام آگهی ها رایگان نیست. دیوار در آپدیت های اخیر امکاناتی را فراهم کرده تا کسب و کارها یا اشخاص قابلیت استخدام و کاریابی را داشته باشند. بنابراین برای اینکه در دسته بندی «استخدام و کاریابی» آگهی به ثبت برسانید، باید 15 هزار تومان هزینه کنید. در بقیه دسته ها، ثبت آگهی بدون هزینه انجام می شود.

آموزش استفاده از طرح های پولی؛ آگهی ها چگونه بیشتر دیده می شوند؟

دیوار برای کسانی که می خواهند آگهی هایشان دارای مزایای بیشتری نسبت به بقیه باشند، خدمات پولی ارائه داده است. این خدمات در وب سایت خود دیوار اینگونه تعریف شده اند:

  • لینک وب سایت - هزینه 20.000 تومان: می‌توانید لینک وب‌ سایت کسب و کار خود را در قسمت ویرایش وارد کنید تا در کنار اطلاعات آگهی کاربر با کلیک روی آن به سایت تان برود.
  • نردبان - هزینه 5.000 تومان: آگهی شما تا زمان دریافت آگهی تازه‌ تر در همان دسته‌بندی و شهر، به عنوان اولین آگهی نمایش داده می‌شود.
  • تمدید - هزینه 1000 تومان: آگهی شما قبل از اینکه منقضی شود، تمدید شده و برای یک ماه دیگر روی دیوار باقی می ماند. مدت زمان انقضای هر آگهی یک ماه است.
  • تمدید و نردبان - هزینه 5.000 تومان: آگهی شما قبل از اینکه منقضی شود، تمدید می گردد. گویی که تازه آگهی ارسال و منتشر شده است و برای یک ماه دیگر روی دیوار باقی خواهد ماند.
  • فوری - هزینه 6.000 تومان: آگهی شما به مدت ۳ روز با برچسب فوری نشان داده می‌شود. این امکان علاوه بر ایجاد تمایز ظاهری و جلب توجه بیشتر برای آگهی شما، شرایط نمایش در دسته بندی فوری را فراهم می‌سازد.
  • فوری و نردبان - هزینه 6.000 تومان: آگهی فوری شده و همزمان نردبان نیز اعمال می‌شود.

طرح هایی که برای آگهی ها وجود دارند، همین خدمات بالا هستند. برای دسترسی به این خدمات باید به بخش مدیریت آگهی رفته و با کلیک روی گزینه «ارتقا» طرح هایی که می خواهید را انتخاب نمایید. برای استفاده از طرح ها، ابتدا باید آگهی تان ثبت شود و سپس برای خریدشان اقدام کنید. ثبت هر آگهی حداکثر 8 ساعت در روز کاری طول می کشد.

بیشتر بخوانید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • olioliver
    olioliver | ۳ آذر ۱۳۹۶

    خیلی کارکردن باهاش سخته اگه آموزششو نمیزاشتن نمیتونستم حتی نصبش کنم??

  • pkz5689
    pkz5689 | ۲ آذر ۱۳۹۶

    توی دیوار ماشالا همه قیمت های جنس های دست دومشون رو از قیمت نو همون جنس هم بیشتر میذارن

  • محمد
    محمد | ۲ آذر ۱۳۹۶

    آموزش؟!
    مگه فتوشاپی،اکسلی چیزیه؟!?

  • رضا آرین
    رضا آرین | ۲ آذر ۱۳۹۶

    دیوار بهشت کلاهبردار هاست. اصلا و اصلا بهش نزدیک هم نشین

  • r_za7
    r_za7 | ۲ آذر ۱۳۹۶

    بوی تبلیغ میاد..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی