ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپی که تبادلات مالی بیت کوین را برعهده دارد خبر از سرقتی 31 میلیون دلاری می دهد

چند روز پیش بود که بیت کوین برای اولین بار به ارزش 8 هزار دلار به ازای هر سکه رسید، اما به نظر می آید کمپانی Tether که تبدیل ارز رسمی به سکه های بیت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۵

چند روز پیش بود که بیت کوین برای اولین بار به ارزش 8 هزار دلار به ازای هر سکه رسید، اما به نظر می آید کمپانی Tether که تبدیل ارز رسمی به سکه های بیت کوین را برعهده دارد هفته چندان خوبی را پشت سر نگذاشته و اخیراً خبر از سرقتی 31 میلیون دلاری داده است. کمپانی Tether مسئولیت امور مربوط به USDT را برعهده دارد؛ سرمایه ای برای ارزهای رمزپایه که با دلار واقعی پشتیبانی می شود. حالا این شرکت می گوید که با حمله یک هکر به «خزانه داری مرکزی»، بیش از 30 میلیون دلار USDT به سرقت رفته است.

Tether برای مقابله این اتفاق، سکه های ربوده شده را علامت گذاری کرده و به همین خاطر، می تواند جلوی هکر را از مبادلات مالی در سرویس خود گرفته و در نهایت سکه ها را باز پس بگیرد.Tether می گوید که به بررسی این اتفاق می پردازد و در همین حال، نرم افزار Omni Core که مخصوص شرکایش است را به روزرسانی می کند که با قفل کردن پول به سرقت رفته در کیف پول هکر، از بازگشت آن به اکوسیستم جلوگیری می نماید.

در حال حاضر گمان می رود که هک 31 میلیونی اخیر از طرف دو شرکت Tether و Bitfinex انجام شده است

یکی از شرکایی که از بستر Tether بهره می برد، Bitfinex است که خود سال گذشته، بیش از 119 هزار بیت کوین به ارزش 950 میلیون دلار از دست داد. هک اخیر Tether سوالاتی را درباره ارتباط میان این کمپانی با Bitfinex به وجود می آورد. در شایعات شنیده می شود که دو کمپانی مدیرانی واحد داشته و با کمک یکدیگر، بازار را دستکاری می کنند. در حال حاضر گمانه زده می شود که هک 31 میلیونی اخیر هم از طرف این دو شرکت انجام شده است.

گفتنی است که با انتشار این خبر، ارزش بیت کوین اندکی کاهش یافت اما به سرعت به جایگاه پیشین خود بازگشت. در حالی که این خبر نوشته می شود بیت کوین ارزشی معادل 8126.71 دلار دارد که 1.35 درصد از 24 ساعت گذشته کمتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هومن
    هومن | ۱ آذر ۱۳۹۶

    یک اقتصادان و دو ریاضیدان برجسته پیش بینی کردن بیت کوین به ارزش یک میلیون دلار در سالهای اینده خواهد رسید

مطالب پیشنهادی