ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فروش پژو 508 در آستانه تغییر نسل؛ روش تضمینی ایکاپ برای سلب اعتماد مشتریان

ماجرای همکاری پژو و ایران خودرو از طریق شرکت ایکاپ به مثنوی هفتاد من کاغذ بدل شده است، در تازه ترین اپیزود از این سریال نه چندان جذاب، ایکاپ که پیش از این با عرضه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

ماجرای همکاری پژو و ایران خودرو از طریق شرکت ایکاپ به مثنوی هفتاد من کاغذ بدل شده است، در تازه ترین اپیزود از این سریال نه چندان جذاب، ایکاپ که پیش از این با عرضه پژو 301 با قیمت 94 میلیون تومان طعم شکست را تجربه کرده بود، حالا دست به کار فروش محموله پژو 508 با قیمتی در حدود 180 میلیون تومان شده است، تا بار دیگر شانس خود را برای عرضه پژو های وارداتی در بازار ایران بیازماید.

نکته اصلی در این زمینه این است که تاریخ عرضه پژو 508 در بازار جهان به سال 2011 باز می گردد، به عبارت دیگر حالا نزدیک به هفت سال از معرفی این مدل می گذرد و پژو فرانسه سخت مشغول توسعه نسل جایگزین آن است، خودرویی که احتمالا ظرف چند ماه آینده به عنوان نسل دوم 508 معرفی و عرضه خواهد شد.

بنابراین خریداران مدل های فعلی 508 تحویلی ایران خودرو، به یکباره خود را در مواجه با یک محصول قدیمی خواهند دید که دیگر حتی در بازار کشورمان نیز عرضه نمی شود.

دلیل این امر آنست که با توجه به قیمت حدود 170 - 180 میلیون تومانی پژو 508 و بازار محدود آن، داخلی سازی و مونتاژ نسل فعلی توجیه اقتصادی ندارد و از این رو 508 به عنوان یک خودرو کاملا وارداتی تنها منطبق بر خطوط تولید جهانی پژو ساخته می شود و شانسی برای تکرار پروسه تولید ده ها ساله نظیر 405 و 206 ندارد.

از این رو با توجه به ذهنیت بد مشتریان از پژو 407 و شکست مدل های وارداتی پژو 301 در بازار طی ماه های اخیر، جا دارد که مشتریان با دید باز نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب پژو 508 تصمیم گیری کنند، چرا که با توجه به شرایط نامشخص تعرفه واردات و ثبت سفارش، پیش بینی هر سرنوشتی اعم از مواجه با کاهش قیمت در بازار و کمبود قطعات یدکی تا کسب سود ناشی از افزایش تعرفه واردات برای خریداران پژو 508 محتمل است.

از سوی دیگر در شرایط فعلی بازار نیز خریداران پژو 508 با افت قیمت مواجه شده اند، چرا که براساس اطلاعیه فروش ایران خودرو، قیمت اولیه پژو 508 معادل 179 میلیون تومان اعلام شده است اما حالا با نگاهی به آگهی های فروش پژو 508 در بازار می توان موارد متعددی از قیمت های کمتر از قیمت کارخانه را مشاهده کرد.

تمام این موارد درحالی اتفاق افتاده که با توجه به حضور رقبای قدرتمندی همچون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، رنو تلیسمان، تویوتا کمری دست دوم و حتی DS 5 LS، توجیه فنی چندان پر رنگی برای خرید پژو 508 با چنین قیمت و ریسک سرمایه گذاری ای وجود ندارد.

به خصوص که در وضعیت فعلی بازار خرید و فروش محصولات کیا، هیوندای و تویوتا در این رده قیمتی به آسانی و با حداقل افت قیمت ممکن است و خریداران نیازی به انتخاب خودرو پر ریسکی نظیر پژو 508 نمی کنند.

از این رو بهتر است ایکاپ و ایران خودرو با درس گرفتن از اشتباهات اخیر خود، زاویه نگاه خویش نسبت به مشتریان و بازار خودرو ایران را تغییر دهند و از این پس تنها خودروهای کاملا جدید و به روز را با قیمت و مشخصات فنی رقابتی برای عرضه در بازار ایران انتخاب نمایند، تا بلکه با این روش ذهنیت منفی مشتریان نسبت به شیوه کاری این مجموعه به تدریج تغییر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • xiaomi
    xiaomi | ۲ آذر ۱۳۹۶

    نیم ساعت نظر مینویسی بعد معلوم نیست فرستاده نمیشه یا تاییید نمیشه... نت هم ک وصله

  • xiaomi
    xiaomi | ۲ آذر ۱۳۹۶

    اونی ک ادعا میکنه پژو از تویوتا و کیا سره... روانیه... چون پژو رو تو اروپا کسی نمیخره... و فقط محض اطلاع سال گذشته کیا بعد از پورشه دومین برند محبوب آمریکا شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی