ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ساعات کاری غیرقانونی در خطوط تولید فاکسکان را تأیید کرد

آیفون های اپل از زمان معرفی نسخه اول همواره جزء محبوب ترین موبایل های بازار بودند که با فروش بالای خود، سود سرشاری را روانه جیب کمپانی ساکن کوپرتینو کرده اند. اما یکی از انتقادات ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

آیفون های اپل از زمان معرفی نسخه اول همواره جزء محبوب ترین موبایل های بازار بودند که با فروش بالای خود، سود سرشاری را روانه جیب کمپانی ساکن کوپرتینو کرده اند. اما یکی از انتقادات همیشگی به اپل در زمینه آیفون، شرایط کاری طاقت فرسای کارخانه های تولیدی این محصول بوده است.

اکنون بار دیگر زمزمه هایی از قانون شکنی فاکسکان (تولیدکننده اصلی آیفون های اپل) به گوش می رسد که بنا بر گزارشات، از 6 دانشجوی کارآموز در خطوط تولید آیفون 10 روزانه بیش از 11 ساعت کار کشیده که این موضوع خلاف مقررات کاری کشور چین در قبال دانشجویان کارآموز است.

البته در گزارشات مورد بحث آمده که این دانشجویان به صورت داوطلبانه شیفت های کاری طولانی مدت را انتخاب کرده اند؛ اما با این حال طبق اطلاعات موجود به نظر می رسد کار اجباری برای کسب «تجربه عملی» به عنوان بخشی از الزامات فارغ التحصیلی دانشجویان مورد اشاره مطرح شده که در نوع خود جالب توجه است.

دانشجویان در هر شیفت کاری 1200 ماژول دوربین آیفون 10 را مونتاژ می کرده اند

هرچند این نخستین باری نیست که کمپانی اپل به دلیل تخلفات کارخانه فاکسکان در مقام اتهام قرار می گیرد و کار به جایی رسیده که «تری گو» مدیر عامل فاکسکان اظهار داشته در صورت ادامه شکایات، تمام کارکنان خط تولید را با ربات ها عوض خواهد کرد. لازم به ذکر است که به گزارش یکی از دانشجویانی که روزانه 11 ساعت در فاکسکان کار می کرد، آنها در هر شیفت کاری 1200 ماژول دوربین آیفون 10 را مونتاژ می کرده اند که بعید است رباتی با این سرعت و دقت توسعه یافته باشد.

گفتنی است اپل هم به صورت جداگانه موضوع را بررسی کرده و در اظهار نظر رسمی خود اعلام نموده: «تحقیقات ما نشان می دهد که دانشجویان به صورت داوطلبانه کار کرده و حقوق و مزایا نیز دریافت کرده اند، اما نباید به آنها اجازه داده می شد بیشتر از زمان کاری قانونی در خط تولید مشغول بمانند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲ آذر ۱۳۹۶

    من ۴۰روز کار آموز اجباری آموزش و پرورش بودم

  • ps
    ps | ۱ آذر ۱۳۹۶

    والا ما اینجا از اینا بیشتر کار میکنیم کسی حرفه مارو گوش نمیکنه تازه میگم خسته شدیم.میگن الگی نکو

مطالب پیشنهادی