ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نخستین مقاله علمی اش در رابطه با اتومبیل های خودران را منتشر کرد

اپل همیشه به حفظ اسرار و بی علاقگی به اشتراک ایده ها و دانش خود با دیگران مشهور بوده اما در ماه های اخیر و با توجه به رویکرد عمومی انتقال دانش و فناوری در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

اپل همیشه به حفظ اسرار و بی علاقگی به اشتراک ایده ها و دانش خود با دیگران مشهور بوده اما در ماه های اخیر و با توجه به رویکرد عمومی انتقال دانش و فناوری در دنیا، شرکت ساکن کوپرتینو نیز سعی کرده با جریان موجود همراه شود.

کمپانی مورد بحث در همین راستا و برای نخستین بار یک مقاله علمی را در ژورنال آنلاینی به نام «arXiv» منتشر کرده (لینک) که امکان دانلود و مطالعه آن را برای عموم فراهم می کند؛ اقدامی که به عقیده تحلیلگران گامی رو به جلو برای برقراری ارتباطات علمی بین اپل و سایر فعالان حوزه بوده است.

مقاله اپل در ارتباط با یک رویکرد نرم افزاری برای تشخیص سه بعدی اجسام توسط اتومبیل های خودران نگارش شده است

مقاله مذکور توسط «یین ژو» و «اونسل توزل» و در رابطه با یک رویکرد نرم افزاری به نام «VoxelNet» برای تشخیص سه بعدی اجسام و عابرین پیاده توسط اتومبیل های خودران نگارش شده، که نیاز به سنسورهای دوبعدی را برطرف کرده و تنها با اتکا به فناوری «LiDAR» تصاویر سه بعدی محیط را در اختیار خودرو قرار می دهد.

گفتنی است اپل پیش از این نیز یک ژورنال داخلی یادگیری ماشینی برای پژوهشگران خود در نظر گرفته بود که مقالات مربوط به آن به ندرت در مراکز دیگر منتشر شده، و تا کنون نیز هیچ پژوهشی در زمینه اتومبیل های خودران در این ژورنال به چاپ نرسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی