ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Tencent به اولین شرکت آسیایی 500 میلیارد دلاری تبدیل شد

کمپانی چینی «Tencent» که مالک اپلیکیشن پیام رسان «وی چت» به شمار می رود، توانست با ثبت رکوردی جدید از نظر ارزش بازار به جمع کمپانی های با ارزش بالاتر از 500 میلیارد پیوسته و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

کمپانی چینی «Tencent» که مالک اپلیکیشن پیام رسان «وی چت» به شمار می رود، توانست با ثبت رکوردی جدید از نظر ارزش بازار به جمع کمپانی های با ارزش بالاتر از 500 میلیارد پیوسته و رقیب آمریکایی خود فیسبوک را پشت سر بگذارد.

روز گذشته ارزش هر سهم این شرکت به 439.6 دلار هنک کنگ و ارزش بازار آن به 534.5 میلیارد دلار رسید که 15 میلیارد دلار از ارزش فیسبوک بیشتر است.

گفتنی است Tencent با ثبت این رکورد به اولین کمپانی آسیایی با ارزش بازار بیش از 500 میلیارد دلار تبدیل شده و «علی بابا»، دیگر شرکت قدرتمند چینی را در این رقابت شکست داده است. هدف بعد این کمپانی نیز پشت سرگذاشتن آمازون با ارزش بازار 542.7 میلیارد دلاری است.

نکته جالب این جاست که در 13 سالی که از ورود این شرکت به بورس هنک کنگ می گذرد ارزش هر سهم آن تقریبا 11 هزار برابر شده است. شایان ذکر است که هر سهم این شرکت تنها در سال جاری 126.6 درصد رشد داشته است.

«ما هواتنگ» رییس هیئت مدیره و مدیر اجرایی Tencent

موفقیت این کمپانی مدیون پیام رسان «وی چت» است که از یک میلیارد کاربر برخودار است. علاوه بر این حوزه فعالیت های Tencent کسب و کارهایی از قبیل بازی سازی، رسانه های اجتماعی، اخبار و تولید محتوا را نیز در برمی گیرد.

بازی های موبایل و آنلاین نیز بخش جدایی ناپذیری از خدمات این غول چینی هستند و در سه ماهه تابستان 4 میلیارد دلار سود را عاید آن کرده اند.

این شرکت به دنبال توسعه فعالیت های خود در خارج از چین است و در همین راستا بخش عمده ای از سهام «سوپر سل» که تولید کننده «کلش آو کلنز» به شمار می رود را خریداری کرده است. علاوه بر این در کمپانی های از قبیل اسنپ (چت)، تسلا و رقیب هندی اوبر به نام «اولا» نیز  سرمایه گذاری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱ آذر ۱۳۹۶

    پشتیبانیش عالیه عاشق یه بازیش هستم arena of valor

مطالب پیشنهادی