ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به نقض دو پتنت در ساخت هدست هولولنز متهم شد

به نظر می رسد که مایکروسافت اخیراً با مانعی بزرگ در ساخت هولولنز مواجه شده است. سازندگان این هدست واقعیت افزوده که از زمان معرفی سر و صدای زیادی به پا کرده، اخیراً از سوی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

به نظر می رسد که مایکروسافت اخیراً با مانعی بزرگ در ساخت هولولنز مواجه شده است. سازندگان این هدست واقعیت افزوده که از زمان معرفی سر و صدای زیادی به پا کرده، اخیراً از سوی کمپانی HoloTouch به نقض حقوق یک پتنت متهم شده اند. کمپانی ساکن کنتیکت می گوید هولولنز مایکروسافت، حقوق دو پتنت مربوط به تکنولوژی تصویرسازی هولوگرافیک که به یک دهه پیش تعلق دارند را نقض کرده است.

HoloTouch حالا به دنبال برگزاری دادگاه و دریافت غرامت (که رقم دقیق آن مشخص نشده) بوده و مدعی شده که مایکروسافت «با آگاهی» نسبت به این موضوع، حقوق پتنت هایش را زیر پا گذاشته است.

کمپانی مورد اشاره در مستندات خود آورده که در سال 2006، برای همکاری با مایکروسافت به سراغ این شرکت رفت اما هیچگاه پاسخی دریافت نکرد. پس از این، کمپانی غول نرم افزار پتنت مخصوص به خود را در سال 2013 ثبت کرد و در آن به پتنت های HoloTouch به عنوان «ترفند پیشین» اشاره کرده که نشان می دهد از وجودشان آگاه بوده. HoloTouch می گوید در سال 2015 مجدداً به سراغ مایکروسافت رفت تا درباره فروش لایسنس به توافق برسد اما باز هم به موفقیت نرسید.

همانطور که پیش تر در پرونده های مشابه دیده ایم، صاحبان پتنت هایی از این دست می توانند ضرر مالی قابل توجهی به کمپانی های بزرگ بزنند. و اینطور که به نظر می رسد، HoloTouch قصد دارد به صورت همه جانبه مایکروسافت را به چالش بکشد. گفتنی است که این کمپانی مدعی شده سایر کمپانی ها هم از تکنولوژی اش استفاده می کنند که امکان تعامل با ماشین ها را از طریق تصاویر هولوگرافیک مهیا می سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی