ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تراژدی ماکائو؛ سنگین ترین تصادف اتومبیل رانی سال 2017 [تماشا کنید]

مسابقات جایزه بزرگ ماکائو یکی از رویدادهای جذاب در ورزش های موتوری یا همان موتور اسپرت محسوب می شود. این مسابقات به دلیل برگزاری در پیست Guia که یکی از باریک ترین پیست های موجود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

مسابقات جایزه بزرگ ماکائو یکی از رویدادهای جذاب در ورزش های موتوری یا همان موتور اسپرت محسوب می شود. این مسابقات به دلیل برگزاری در پیست Guia که یکی از باریک ترین پیست های موجود است، آبستن حوادث زیادی بوده و رانندگان هیچ فرصتی برای اشتباه در آن ندارند.

نبود حاشیه کافی و وجود مسیرهای مستقیم برای دستیابی به سرعت های بالا نیز مزید بر علت شده و کوچک ترین خطا در محاسبات، باعث برخورد خودروها با دیواره ها یا همدیگر می شود.

هفته پیش و در مسابقات کاپ جهانی FIA GT که در پیست مذکور برگزار شد، تماشاگران شاهد یک صحنه بسیار عجیب و غریب بودند. در بخشی از این مسابقه، بیشتر خودروها با هم برخورد نمودند که نتیجه آن مسدود شدن پیست و تعطیلی مسابقه برای مدتی بود.

این اتفاق در دور مقدماتی زمانی رخ داد که دنی یونکادلا (Dani Juncadella) با مرسدس AMG GT3 خود در سر یک پیچ تند به دیواره برخورد نموده و منحرف شد. اگر چه آسیب وارده به خودروی وی بسیار کم بود، اما طولی نکشید که اوضاع در پیست به هم ریخت.

بعد از انحراف جزئی یونکادلا که در جایگاه چهارم قرار داشت، راننده پورشه 911 GT3 R با خودروی او برخورد کرده و باعث مسدود شدن پیست شد. رقابت شدید از یک سو و پیچ تند و باریک از سوی دیگر سبب شدند که هیچ یک از 14 راننده دیگر نتوانند واکنش مناسبی از خود نشان دهند.

نتیجه اینکه بیشتر خودروها، در این پیچ تصادف کرده و بر روی هم انباشته شدند؛ طوری که از میان 20 اتومبیل شرکت کننده در مسابقه، فقط چهار دستگاه سالم باقی ماند.

بعد از این حادثه عجیب، مسابقه به مدت تقریبا یک ساعت تعطیل شد تا پیست برای برگزاری مجدد مهیا شود. در این مدت چهار دستگاه از خودروهای آسیب دیده توسط تیم ها تعمیر گردیده و آماده مسابقه شدند.

در نهایت مسابقه مذکور با 8 اتومبیل از سرگیری شد. درست است که این حادثه یکی از بدترین سوانح رخ داده در تاریخ مسابقات اتومبیل رانی GT به شمار می رود، اما خوشبختانه هیچ یک از رانندگان در آن آسیب جدی ندیدند.

ناگفته نماند در حادثه یاد شده، چند دستگاه از خودروهای ساخت لامبورگینی، فراری، آئودی، ب ام و، پورشه و مرسدس-AMG از بین رفت که در مجموع ارزش چند میلیون دلاری داشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی