ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی جک J5 برقی با قیمت 45 میلیون تومان در بازار چین؛ گزینه ای مناسب برای ایران

چند سالی می شود که چین عنوان بزرگ ترین بازار خودروی جهان را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته بیش از 28 میلیون دستگاه انواع خودروی نو در این کشور پر جمعیت به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

چند سالی می شود که چین عنوان بزرگ ترین بازار خودروی جهان را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته بیش از 28 میلیون دستگاه انواع خودروی نو در این کشور پر جمعیت به فروش رسید که این رقم در مقایسه با دومین بازار بزرگ یعنی ایالات متحده، حدود 11 میلیون دستگاه بیشتر بود.

با توجه به رشد فزاینده وسایل نقلیه در خیابان های چین و افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، توسعه خودروهای پاک در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از خودروسازان این کشور به سمت توسعه اتومبیل های برقی گرایش پیدا کرده اند.

کمپانی نام آشنای جک (JAC) یکی از این خودروسازان است که برای ارایه مدل برقی 330 در نیمه اول سال 2018 برنامه ریزی نموده؛ این سدان سبز از آنجایی که بر پایه مدل Heyue یا همان J5 شکل گرفته، نسبتا زیبا بوده و برخلاف اکثر همتایان هموطن خود از بدنه ای متناسب بهره می برد.

البته سپرهای نصب شده بر روی جک 330 در قسمت جلو و عقب هماهنگی چندانی با ذات الکتریکی آن ندارند، چرا که ورودی های هوای بزرگی داشته و کمی هم حجیم دیده می شوند.

نیروبخش 330 یک موتور الکتریکی به قدرت 144 اسب بخار است که می تواند آن را به نهایت سرعت 130 کیلومتر در ساعت برساند. درباره ظرفیت باتری های این خودرو حرفی به میان نیامده، اما بر اساس اطلاعات موجود با یک بار شارژ انرژی لازم برای طی مسافتی در حدود 330 کیلومتر را تامین می کند.

اگر چه ارقام ذکر شده برای سدان برقی چینی ها قابل مقایسه با استانداردهای جهانی نیست، اما برای بازار داخلی این کشور مناسب بوده و آن را در سطحی برابر یا بهتر نسبت به رقبا قرار می دهد. برای این خودرو قیمت پایه ای در حدود 70 هزار یوان تعیین شده، رقمی که در صورت تبدیل ارز برابر با 45.5 میلیون تومان می شود.

با توجه به حضور بسیار پر رنگ جک در ایران، هیچ بعید نیست که روزی نسخه برقی J5 یا همان 330 نیز به خیابان های کشور راه پیدا کند؛ البته این اتفاق به شرطی رخ می دهد که تولید اتومبیل های بعضا باستانی خاتمه پیدا کرده و شرایط برای حضور وسایل نقلیه پاک برقی فراهم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • sina.z
    sina.z | ۲ آذر ۱۳۹۶

    اتومبیل های باستانی هم از پراید خیلی بهتر هست?

  • Newsad
    Newsad | ۲ آذر ۱۳۹۶

    متاسفانه در ایران خودروسازی دولتی داریم نه خصوصی،یعنی بازار به هیچ عنوان رقابتی نیست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی