ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لندر InSight ناسا فرود روی سطح مریخ
علمی

کاوشگر InSight در اردیبهشت ۹۷ آماده پرتاب به سمت مریخ خواهد بود

ناسا به تازگی آخرین تست محیطی اصلی روی کاوشگر InSight را با موفقیت به انجام رساند تا بدین ترتیب از برنامه زمانبندی خود برای تکمیل این پروژه پیشی بگیرد. کاوشگر مذکور قرار است در اردیبهشت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

ناسا به تازگی آخرین تست محیطی اصلی روی کاوشگر InSight را با موفقیت به انجام رساند تا بدین ترتیب از برنامه زمانبندی خود برای تکمیل این پروژه پیشی بگیرد. کاوشگر مذکور قرار است در اردیبهشت ۹۷ به فضا پرتاب شده و در نهایت روی سطح کره مریخ فرود بیاید.

با اتمام آزمایش های محیطی دانشمندان ناسا اطمینان حاصل کرده اند که دست پرورده جدیدشان به خوبی می تواند شرایط محیطی دشوار سطح سیاره سرخ همچون دماهای بالا و تغییرات ناگهانی آن را به خوبی تحمل نماید. از این پس تا موعد پرتاب سایر کارهای مقدماتی برای آماده سازی InSight جهت پرتاب به فضا به انجام خواهد رسید.

کاوشگر مذکور به محض فرود روی سطح مریخ عملیات تحقیقاتی خود برای درک بهتر چگونگی شکل گیری و نحوه تحول مریخ را بر روی اتمسفر و خاک این سیاره آغاز خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، عملیات پژوهشی InSight از اواخر ماه نوامبر آغاز می شود.

مدت ماموریت کاوشگر جدید ناسا یک سال مریخی (معادل دو سال زمینی) به طول خواهد انجامید. البته در صورت مهیا بودن شرایط و بودجه لازم ممکن است این مدت تا دو برابر تمدید شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی