ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهکار کاهش ترافیک BMW: خیابان های هوشمند برای دوچرخه های الکتریکی

با افزایش روزافزون جمعیت انسان ها و مهاجرت خیل عظیمی از افراد به شهرهای پر جمعیت، در بسیاری از نقاط دنیا وسایل حمل و نقل دوچرخ جایگاه ویژه ای در میان شهروندان پیدا کرده اند ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

با افزایش روزافزون جمعیت انسان ها و مهاجرت خیل عظیمی از افراد به شهرهای پر جمعیت، در بسیاری از نقاط دنیا وسایل حمل و نقل دوچرخ جایگاه ویژه ای در میان شهروندان پیدا کرده اند که به منظور جلوگیری از آلودگی هرچه بیشتر هوا، بخش قابل توجهی از آنها به استفاده از دوچرخه ها و موتورهای الکتریکی روی آورده اند.

اما مشکل اینجاست که وسایل مورد اشاره تنها چند سال است که به صورت فراگیر مورد توجه قرار گرفته اند و بسیاری از شهرهای دنیا زیرساخت های لازم برای عبور و مرور امن و همچنین شارژ آنها را در اختیار ندارند.

کانسپت BMW به دوچرخه ها و موتورسیکلت های برقی اجازه می دهد در فضایی جداگانه از خودروها به مقصد برسند

شرکت آلمانی BMW نیز با آگاهی از این امر، طی همکاری با دانشگاه تونگجی در شانگهای چین، طرحی به نام «Vision E3 Way» را برای توسعه خیابان های هوشمند ارائه داده که به راکبان دوچرخه ها و موتورسیکلت های برقی اجازه می دهد در فضایی جداگانه از خودروها، در امنیت کامل به مقصد خود دسترسی پیدا کنند.

خیابان های مورد بحث که در طرح اولیه محدودیت سرعت 25 کیلومتر در ساعتی دارند، اندکی بالاتر از خیابان های معمولی قرار گرفته و با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی کنترل ترافیک، از قفل شدن مسیر و عبور از سرعت مجاز جلوگیری می کنند.

گفتنی است کانسپت جدید بی ام و به خصوص در کشورهایی مانند چین که از آمار بالای وسایل حمل و نقل الکتریکی دوچرخ برخوردارند کاربردی بوده و حتی برای افرادی که مالک دوچرخه یا موتور الکتریکی نیستند، مراکزی برای اجاره موقت این وسایل در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • behdad mansouri
    behdad mansouri | ۴ آذر ۱۳۹۶

    تو تهرانم دوای درد همین دوچرخس، یه مسیری که من با تاکسی چهل و پنج دقه میرسم دوستم با دوچرخش ده دقه ای میرسه، البته الان هوا سرد شده ولی واسه نیم اول سال آینده منم تصمیم دارم از دوچرخه استفاده کنم، فقط مشکل تو مملکت ما اینه که فرهنگ استفاده و زیر ساخت ها ی استفاده از دوچرخه مثل مسیرهای مناسب و محل هایی برای پارک دچرخه وجود نداره

مطالب پیشنهادی