ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر با یک شرکت روسی ادغام خواهد شد

از مدتی قبل خبرهایی در مورد ادغام اوبر و رقیب روسی آن به گوش می رسید و حالا سازمان آنتی تراست این کشور با این ادغام موافقت کرده تا راه برای عقد قرارداد در ماه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

از مدتی قبل خبرهایی در مورد ادغام اوبر و رقیب روسی آن به گوش می رسید و حالا سازمان آنتی تراست این کشور با این ادغام موافقت کرده تا راه برای عقد قرارداد در ماه های آتی باز شود.

اوبر و یاندکس در کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، بلاروس و ارمنستان به ارائه خدمات حمل و نقل می پردازند

گفتنی است سازمان آنتی تراست در راستای حفاظت از حقوق مصرف کنندگان و شرکت های کوچک از تبانی و انحصار طلبی کمپانی های بزرگ بر سر تعیین قیمت ها و ارائه خدمات جلوگیری می کند.

طرف قرارداد اوبر بخش تاکسی اینترنتی کمپانی «یاندکس» است که به گوگل روسیه معروف است و 59.3 درصد از سهام شرکت نهایی را در اختیار خواهد داشت.

بر اساس این قرارداد کمپانی های اوبر و یاندکس در کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، بلاروس و ارمنستان خدماتی از قبیل حمل و نقل اینترنتی و تحویل غذا را به مشتریان خود ارائه می کنند.

علاوه بر این شرکت حاصل از ادغام آنها حق ندارد از همکاری رانندگان، شرکا یا مسافران با سرویس های رقیب جلوگیری کند.پس از نهایی شدن قرارداد کاربران می توانند با استفاده از اپلیکیشن هریک از این دو سرویس از ماشین های شرکت دیگر استفاده کنند. رانندگان نیز می توانند درخواست های مسافران کمپانی دیگر را دریافت کنند.

گفتنی است اوبر پیش از این هم با سر باز زدن از رقابت مستقیم در چین، با تاکسی اینترنتی «دیدی» وارد مشارکت شده بود.

دلیل تمایل اوبر با ادغام با شرکت های بزرگ محلی می تواند دو چیز باشد؛ نخست اینکه این کمپانی با قوانین این کشورها و مشکلات خاص خود از قبیل اعتراضات رانندگان و مسائل مالی دست و پنجه نرم می کند.

در ثانی  ادغام با یک کمپانی بزرگ محلی بخشی از این بار را از دوش اوبر برداشته و مزایایی را برای این شرکت به همراه می آورد که در صورت خروج از این بازارها باید از آنها چشم پوشی می کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی