ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شارژ کامل باتری در عرض تنها 15 دقیقه؛ آیا هوندا فناوری شارژ سریع خودروها را متحول خواهد کرد؟

کمپانی هوندا یکی از خودروسازان پیشگام ژاپنی است که همواره به دنبال تکنولوژی های جدید بوده و سعی دارد محصولات خود را با جدیدترین فناوری های موجود به میدان رقابت بفرستد. همانند رقبای مطرح این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

کمپانی هوندا یکی از خودروسازان پیشگام ژاپنی است که همواره به دنبال تکنولوژی های جدید بوده و سعی دارد محصولات خود را با جدیدترین فناوری های موجود به میدان رقابت بفرستد.

همانند رقبای مطرح این کمپانی نیز استراتژی جدیدی را برای ورود به عرصه خودروهای پاک و دوست دار محیط زیست تدوین کرده و قصد دارد پیشرانه های الکتریکی یا الکتریکی شده (هیبریدی) را به تدریج جایگزین موتورهای بنزینی کند.

در این راستا نشریه Nikkei Asian Review اخیرا گزارشی را منتشر شده که بر اساس آن این شرکت خوشنام ژاپنی به دنبال یک تکنولوژی جدید برای استفاده حداکثری از ظرفیت سیستم شارژ ترکیبی 350kW است تا به واسطه آن بتواند خودروهایی با شعاع حرکتی حدود 150 مایل را در عرض تنها 15 دقیقه شارژ کند.

آنطور که گزارش این روزنامه حکایت دارد، توسعه باتری هایی با ظرفیت بالا که امکان شارژ بسیار سریع داشته باشند، یکی از ارکان اصلی استراتژی هوندا برای سال های آینده بوده و انتظار می رود این باتری ها از سال 2022 بر روی محصولات برقی خودروساز ژاپنی نصب شوند.

برای دستیابی به چنین نرخ شارژ فوق العاده ای، زیرساخت های موجود نیز نقش بسیار مهمی ایفا خواهند کرد. البته در حال حاضر ایستگاه های شارژی که با همکاری خودروسازان مختلف توسعه می یابند، دارای استانداردهای لازم بوده و حداقل در این مکان ها مشکلی از بابت شارژ سریع وجود نخواهد داشت.

اگر به یاد داشته باشید، در نوامبر سال گذشته بود که جمعی از بزرگ ترین خودروسازان جهان یعنی ب ام و، دایملر، فورد و فولکس واگن یادداشت تفاهمی را امضا کردند که بر اساس آن ایستگاه های شارژ مستقلی در اطراف بزرگراه های اروپا احداث شود. ساخت این ایستگاه ها با خروجی های استاندارد 350kW از اوایل امسال آغاز شده و طبق پیش بینی ها در سال 2020 قابل بهره برداری خواهند بود.

ناگفته نماند، پیش از این هوندا با رونمایی از کانسپت های Urban EV و Sports EV عزم خود را برای ورود به بازار خودروهای برقی نشان داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی