ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هک شدن 1.7 میلیون حساب کاربری در سایت مشهور اشتراک گذاری عکس

وب سایت اشتراک عکس «Imgur» روز گذشته از هک شدن تعداد زیادی از اکانت های کاربری این سایت در سال 2014 خبر داده و جالب این جاست که سه روز پیش از این هک مطلع ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

وب سایت اشتراک عکس «Imgur» روز گذشته از هک شدن تعداد زیادی از اکانت های کاربری این سایت در سال 2014 خبر داده و جالب این جاست که سه روز پیش از این هک مطلع شده اند.

مدیران این سایت با انتشار پستی در وبلاگ خود تعداد قربانیان این مساله را 1.7 میلیون اعلام کرده اند که در مقایسه با 150 میلیون کاربر این سایت درصد بزرگی به نظر نمی رسد.

از آنجایی که این سایت نام، آدرس و شماره تلفن مخاطبان را ذخیره نمی کند، اطلاعات مسروقه تنها شامل آدرس ایمیل و رمز عبور کاربران است.مدیران این سایت در حال بررسی بیشتر موضوع هستند اما حدس زده اند که هکرها با عبور از الگوریتم درهم سازی «SHA-256» به سایت نفوذ کرده اند.

گفتنی است این کمپانی تنها زمانی از ماجرا مطلع شده که مهاجمان داده های به سرقت رفته را در اختیار یک محقق امنیتی به نام «تروی هانت» قرار داده اند و او نیز مسئولان Imgur را در جریان گذاشته است.

«روی سگال»، مدیر ارشد عملیاتی این سایت مدعی شده که اطلاعات لازم در اختیار قربانیان این حمله قرار گرفته است. او با تاکید بر اینکه فرایندها و سیستم های این سایت باید مورد بازبینی قرار گیرد ابزار امیدواری کرده که دلیل پنهان ماندن این مساله طی سه سال نیز مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی