ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درمان بیماری اسکیزوفرنی با استفاده از رایانه
علمی

آواتاری برای زنده کردن توهمات ذهنی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی

محققان انگلیسی موفق به توسعه یک نرم افزار شبیه ساز شده اند که می تواند در قالب یک آواتار بیماران مبتلا به «اسکیزوفرنی» (schizophrenia) را با توهمات ذهنی و صداهای درون مغزشان رو در رو ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

محققان انگلیسی موفق به توسعه یک نرم افزار شبیه ساز شده اند که می تواند در قالب یک آواتار بیماران مبتلا به «اسکیزوفرنی» (schizophrenia) را با توهمات ذهنی و صداهای درون مغزشان رو در رو کند و از این طریق در درمان آنها موثر باشد.

بیماری «روان گسیختگی» یا اسکیزوفرنی یک نوع اختلال روانی است که در آن بخش زیادی از فرایندهای ذهنی و احساسی فرد از کار می افتد و در موارد پیشرفته تر افراد همواره درگیر توهمات مختلف خواهند بود و صداهایی را در ذهن خود خواهند شنید و حتی با افراد موهوم مراوده خواهند داشت.

حال محققین کینگز کالج موفق به توسعه یک روش درمانی بر مبنای یک ابزار رایانه ای برای کمک به درمان این بیماران شده اند. در این روش یک آواتار می تواند نمایه ای برای صداها و موهومات درون ذهن بیمار شود تا او بهتر بتواند با این ترس ها رو به رو شده و بر آنها فائق بیاید.

در این روش درمانی با کمک خود شخص بیمار ویژگی های چهره آواتار و تن صدای او بازسازی می شود تا او بتواند هر چه بیشتر با او به عنوان نماینده ای از توهماتش ارتباط برقرار کند. یک فرایند درمانی ۱۲ هفته ای با این روش نتایج بسیار خوبی را بر جای گذاشته است.

البته این روش تا نهایی شدن راهی بسیار طولانی را در پیش دارد و می بایست تمامی جنبه های آن مورد توجه قرار بگیرد. ضمن این که هنوز نمی توان در خصوص عوارض جانبی احتمالی روش درمانی مذکور اظهار نظر کرد.

در حال حاضر از هر ۱۰۰ نفر در دنیا یک نفر مبتلا به اختلالات اسکیزوفرنی است و به طور حتم چنین پیشرفتی کمکی بسیار بزرگ به مبتلایان خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali A. Be.
    Ali A. Be. | ۶ آذر ۱۳۹۶

    یادش بخیر یه بنده خدایی اگه هنوز کاره ای بود و ادعای مدیریت جهان رو داشت الان‌میشد خوراک این برنامه باشه

مطالب پیشنهادی