ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مبارزه با بیماری مالاریا با استفاده از پهپاد
تکنولوژی

بسیج موبایل ها و پهپادها برای مبارزه با مالاریا در تانزانیا

یکی از موثرترین روش ها در مبارزه با بیماری مالاریا سمپاشی با مواد ضد لاور پشه آنوفل است. اما این کار بسیار زمان بر و هزینه بردار بوده و اجرای آن در مناطق وسیع دشواری ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

یکی از موثرترین روش ها در مبارزه با بیماری مالاریا سمپاشی با مواد ضد لاور پشه آنوفل است. اما این کار بسیار زمان بر و هزینه بردار بوده و اجرای آن در مناطق وسیع دشواری های فراوانی دارد. حال محققین می خواهند با کمک لشکری از پهپادها و تلفن های هوشمند این مبارزه را وارد فاز جدیدی نمایند.

دست اندرکاران برنامه مبارزه با مالاریا در کشور تانزانیا با همکاری محققین دانشگاه «Aberystwyth» در کشور ولز قصد دارند برنامه ای را به اجرا بگذارند که طی آن با کمک موبایل های هوشمند و پهپادها مناطق تجمع پشه ناقل مالاریا و آبگیرهایی که استعداد پرورش لاور این پشه را دارند را در محدوده های وسیع شناسایی نمایند.

یک پهپاد معمولی (به عنوان مثال مدل فانتوم 3 محصول DJI) می تواند در کمتر از ۲۰ دقیقه یک شالیزار بزرگ برنج را به طور کامل بررسی و داده ها را در اختیار مقامات قرار دهد. با این روش در عرض چند ساعت مناطق بحرانی شناسایی می شوند و می توان روش درست سمپاشی آن ناحیه را با توجه به شرایط جوی و پوشش منطقه تعیین نمود.

در مرحله بعد قرار است سامانه ای طراحی شود که طی آن هدایت مجموعه ای از پهپادهای شناساگر و سمپاش از طریق موبایل های هوشمند انجام گیرد تا تیم های مبارزه با مالاریا بتوانند در کمترین زمان ممکن محل های هدف را شناسایی و عملیات سمپاشی را به صورت زنده هدایت نمایند.

برنامه مورد اشاره به تازگی آغاز شده و مدتی زمان می برد تا در تمام نقاط بحرانی شیوع مالاریا آفریقا استفاده از آن فراگیر شود. البته در این میان مشکلاتی نیز در خصوص احتمال آسیب رسیدن به حیات وحش و تجاوز احتمالی به حریم خصوصی افراد وجود دارد که می بایست برای آنها نیز فکری کرد.

با این حال فواید این روش با توجه به سرعت اجرای بالای آن و هزینه های بسیار پایین قطعاً مقامات را برای پیگیری و گسترش آن مجاب خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۷ آذر ۱۳۹۶

    خودت عوض بشی بهتره

  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۷ آذر ۱۳۹۶

    وقتی حذف کنی باید یه جانشین براش بیاری.میتونی بیاری؟

مطالب پیشنهادی