ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف نشانه هایی از فرا زمینی ها در اطراف ایستگاه فضایی بین المللی

به تازگی محققان روسی ایستگاه فضایی بین المللی، موجود زنده ای را در فضای خارج از ایستگاه یافته اند که تعجب آنها را بر انگیخته است. براساس گفته محقق روسی «آنتون شكاپلِرُف» (Anton Shkaplerov)، فضانوردان حین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

به تازگی محققان روسی ایستگاه فضایی بین المللی، موجود زنده ای را در فضای خارج از ایستگاه یافته اند که تعجب آنها را بر انگیخته است.

براساس گفته محقق روسی «آنتون شکاپلِرُف» (Anton Shkaplerov)، فضانوردان حین پیاده روی فضایی، نمونه ای از گردهای موجود روی بدنه ایستگاه را توسط یک دستمال نخی جمع آوری کرده و سپس این نمونه را برای آزمایش به زمین ارسال نمودند.

پس از بررسی نمونه در آزمایشگاه های زمینی، مشخص شد که نوعی باکتری در دستمال وجود دارد که هرگز در زمان ارسال ماژول های ایستگاه، به فضا فرستاده نشده بود. بدین ترتیب اعلام گردید این باکتری احتمالاً از فضا روی بدنه ایستگاه نشسته است.

دانشمندان همواره درمورد نحوه رشد باکتری ها در فضا کنجکاو بوده اند. تصویر ست چپ باکتری ها در فضا را نشان می دهد که از نظر اندازه، کوچکتر از باکتری های رشد کرده در زمین (تصویر سمت راست) هستند.

به گفته شکاپلِرُف، در حال حاضر جای نگرانی نیست و هیچ تهدیدی از طرف این مهمان ناخوانده متوجه انسان ها نمی شود.

لازم به ذکر است که گاهی به صورت نا خواسته باکتری هایی از زمین به ایستگاه فضایی ارسال می شود؛ به عنوان نمونه پیشتر به صورت اتفاقی به همراه تعدادی تبلت پی سی و نیز موادی که قرار بود در فضای خارجی ایستگاه مورد استفاده قرار بگیرند، باکتری هایی ارسال شده بود. همچنین احتمال می رود این باکتری به واسطه جریان های یونوسفر (بالاترین لایه جو) به محیط بیرونی ایستگاه فضایی منتقل شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Black Boy
    Black Boy | ۷ آذر ۱۳۹۶

    یاد فیلم Life افتادم

  • Dr.i.s
    Dr.i.s | ۷ آذر ۱۳۹۶

    این تیتر گمراه کننده و اشاعه کذب هست به دو دلیل ،دلیل اول اینکه این خبر به طور رسمی اعلام نکرده که این باکتری ها منشا فرازمینی دارن و فقط در حد یک گمان هست و خودشون گفتن ممکنه از زمین منتقل شده باشن و دوم اینکه لفظ فرازمینی در حالت عام به معنی حیاط هوشمند فرازمینی شناخته شده و حتی اگر این باکتری ها منشا فرازمینی داشته باشن، باید بهشون گفت حیات [تک سلولی] فرازمینی! چون در لفظ عام فرازمینی رو به عنوان یو اف اُ [UFO]=موجودات ناشناخته فرازمینی] همه میشناسن. و تیتر شما در نگاه اول ذهن رو به سمت UFO ها هدایت میکنه و این یک کار عمدی هست.

    • Arash Yazdian
      Arash Yazdian | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

      وقتی سواد نداری بیخودی تهمت نزن ! تیتر مطلب کاملا درسته ! کشف موجودی فرازمینی...فرازمینی طبق گفته شما لفظ عامه اش میشه حیاط هوشمند فرازمینی ? از کی تاحالا ؟ کی گفته همچین چیزیو ؟ فرازمینی یعنی هرچیزی که به زمین تعلق نداشته باشه !!! میخواد موجود زنده باشه یا مرده یا تک سلولی باشه و یا...اینجا عام نیست ! سایت، و مکان خاص و رسمی حساب میشه !!! اینجا کوچه بازار نیست که هرطور عشقشون کشید مطلبو بیان کنن...و باز هم تاکید میکنم که خیلی بیسوادی که حتی توان یه سرچ ساده هم نداری بفهمی UFO یعنی چی !!!؟؟؟

    • Arash Yazdian
      Arash Yazdian | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

      UFO : Unidentified Flying Object
      مطمئنم با ترنسلیت هم بلد نیستی کار کنی بنابراین برات لینکشو میزارم فقط کلیک یا لمسش کن :
      https://goo.gl/6R92Ne

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۷ آذر ۱۳۹۶

    باکتری هام حال میکننا،با یه توفان میرن لایه های بالاتر جو و کمکم میرن تو فضا،در ضمن ایستگاه فضایی انقدر با زمین فاصله نداره،حدودا۴۰۰کیلومتر،و حتی جو هم در اون ارتفاع هست ولی خیلی رقیق،برا همین هر سال باید مدار ایستگاه فضایی رو تصحیح کنن،چون در تماس با جو رقیق یکم ارتفاعشو از دست میده.یعنی اگه انسان ها ازش مراقبت نکنن سقوط میکنه رو زمین.

  • sahand shabanloei
    sahand shabanloei | ۷ آذر ۱۳۹۶

    فیلم Life ۲۰۱۷ رو ببینید حتما!!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی