ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا قانون منع استفاده از موبایل های شخصی در کاخ سفید را بررسی می کند

بر اساس گزارش منابع آگاه، دولت آمریکا احتمالاً در روزهای آتی استفاده از موبایل های شخصی را برای کارکنان و مقامات حاضر در کاخ سفید ممنوع خواهد کرد؛ خبری که موجب بروز نگرانی هایی مبنی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

بر اساس گزارش منابع آگاه، دولت آمریکا احتمالاً در روزهای آتی استفاده از موبایل های شخصی را برای کارکنان و مقامات حاضر در کاخ سفید ممنوع خواهد کرد؛ خبری که موجب بروز نگرانی هایی مبنی بر قطع ارتباط این افراد با خانواده هایشان در طول ساعات کاری شده است.

طبق اطلاعات موجود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تا کنون چندین بار نسبت به افشای اطلاعات محرمانه دولت از طریق وسایل ارتباطی شخصی هشدار داده، اما گویا محدودیت مورد بحث صرفاً به این دلیل اعمال نخواهد شد.

در حال حاضر تعداد بسیار زیادی گجت هوشمند به شبکه وای فای کاخ سفید متصل هستند

بنا به گفته های مقامات دولت آمریکا مسائل مربوط به امنیت سایبری دلیل اصلی طرح مورد بحث بوده، چرا که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی گجت هوشمند به شبکه وای فای کاخ سفید متصل هستند که ریسک نفوذ هکرها را به شدت زیاد می کنند. در واقع ابزارهای شخصی کارکنان و مقامات از امنیت بالایی برخوردار نیستند و با وجود چندین رخنه امنیتی در پلتفرم های مختلف، راه را برای حملات سایبری هموار می کنند.

البته کاخ سفید موبایل های مخصوصی را در میان کارمندان توزیع کرده تا بتوانند با استفاده از آنها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ اما مشکل اینجاست که تلفن های مورد اشاره حتی امکان ارسال پیامک را هم ندارند و مکالمات از طریق آنها در آرشیو دولت ذخیره می شود؛ چنین مسائلی باعث شده بسیاری از کارکنان نسبت به استفاده از موبایل های دولتی بی علاقه شوند.

از طرف دیگر همین حالا نیز تلفن های هوشمند کارمندان به صورت تصادفی مورد بازرسی قرار می گیرند تا از عدم افشای اطلاعات محرمانه توسط آنان اطمینان حاصل شود. جالب است بدانید که وجود نرم افزارهای پیام رسان رمزنگاری شده در موبایل کارمندان خلاف مقررات بوده و شبکه کامپیوتری کاخ سفید دسترسی به برخی وبسایت ها مانند Gmail و Hangouts را هم مسدود می کند.

گفتنی است ماه گذشته تلفن شخصی «جان کِلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته بود که این ماجرا نیز از عوامل مطرح شدن تصمیم مورد بحث بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی