ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر آیفون 2019
تکنولوژی

شکست مجدد آیفون 10 از ماسک چهره [تماشا کنید]

چند هفته قبل در دیجیاتو خواندید که یکی از محققان شرکت امنیتی «Bkav» توانست با استفاده از یک ماسک که از چهره خود ساخته بود، به راحتی فناوری تشخیص چهره Face ID آیفون 10 را ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

چند هفته قبل در دیجیاتو خواندید که یکی از محققان شرکت امنیتی «Bkav» توانست با استفاده از یک ماسک که از چهره خود ساخته بود، به راحتی فناوری تشخیص چهره Face ID آیفون 10 را شکست دهد. حالا این شخص ماسک دقیق تری از چهره خود ساخته و مجدداً قادر به شکست فناوری انقلابی تلفن هوشمند جدید اپل شده است.

همان طور که در ویدئو مشاهده می کنید، این بار محقق مذکور ابتدا چهره خود را از طریق Face ID به موبایل اضافه می کند و سپس از طریق ماسک، موبایل را آنلاک می کند.

محقق شرکت ویتنامی یاد شده معتقد است Face ID به اندازه کافی برای انجام تراکنش های تجاری مورد اعتماد نیست. البته باید این مسئله را در نظر داشت که تولید ماسک سه بعدی و نیز تصاویر دقیق چشم ها، نیاز به تجهیزات ویژه و احتمالاً دسترسی به قربانی دارد.

ماسک جدید از پودر سنگ و توسط پرینتر سه بعدی ساخته شده. تصاویر چشم ها نیز توسط دوربین اینفرارد ضبط و سپس روی کاغذ چاپ شده است.

اپل احتمالاً می تواند در آینده با روش های متفاوتی از جمله چشمک زدن حین قفل گشایی، امنیت Face ID را بهبود بخشد. لازم به یادآوری است که چنین قابلیتی پیشتر در اندروید نسخه جلی بین با نام «liveness check» معرفی شده بود که البته به راحتی قابل هک بود. البته انتظار می رود در صورتی که این امکان به آیفون 10 افزوده شود، به لطف ماژول دوربین مادون قرمز، به سختی قابل هک باشد.

لازم به یادآوری است که در هفته های اخیر تلاش های بسیاری برای شکست دادن فناوری تشخیص چهره اپل انجام شده. در یکی از آخرین آنها، کودکی توانسته بود به سادگی از سد Face ID آیفون مادرش عبور کند و حتی دو برادر دوقلوی همسان موفق شده بودند این فناوری را شکست دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۸ آذر ۱۳۹۶

    اگر به جاي اونهمه سنسور و اسكنر چهره و كلي الگوريتم از اول فقط يك سنسور اسكنر عنبيه ميزاشت هم ساده تر بود هم امن تر هم كم هزينه تر....سرمايه گذاري روي تشخيص چهره به عنوان راهكار منحصر بفرد هر كسي بيهوده است.... چون بر خلاف اثر انگشت و عنبيه چهره اونقدر ضريب انحصار به فردي نداره بنظر من...

  • مُلّا ممد
    مُلّا ممد | ۷ آذر ۱۳۹۶

    همه چیو بسیج کردن ک ی قفل فیس آیدی باز کنن!! گاو صندوق بانک مرکزی نیست ک، اینو گذاشتن ک فقط ی دزد یا ی فضول نتونه بازش کنه! همیییین

  • 123456
    123456 | ۷ آذر ۱۳۹۶

    خخخخخخ

مطالب پیشنهادی