ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال برگزار شد

با توجه به جمعیت میلیونی گیمرهای ایرانی و همچنین اهمیت آن در بازار تولید محتوای‌‌ بومی، ایرانسل در راستای حمایت از تولید ملی، حامی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال شد؛ حمایتی که برای اولین بار رخ نمی‌دهد ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۵

با توجه به جمعیت میلیونی گیمرهای ایرانی و همچنین اهمیت آن در بازار تولید محتوای‌‌ بومی، ایرانسل در راستای حمایت از تولید ملی، حامی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال شد؛ حمایتی که برای اولین بار رخ نمی‌دهد و این اپراتور در برگزاری لیگ‌ بازی‌های رایانه‌ای شهریور ۹۶ هم نقش موثری داشت.  

شورای سیاست‌گذاری کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های مطرح ایران تشکیل می‌شود. قرار است این رویداد به صورت سالانه با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شود و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هر سال یک دانشگاه میزبان آن خواهد بود تا بتواند بخشی از خلأ علمی و رسانه‌ای در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در ایران توسط این کنفرانس جبران گردد.

کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال یا Digital Games Research Conference که با عنوان DGRC نیز شناخته می‌شود، بزرگترین کنفرانس ایرانی با محوریت بازی‌های دیجیتال است که با رویکردی جامع و میان‌رشته‌ای تلاش می‌کند شبکه پژوهشگران این حوزه را در رشته‌های مختلف، از علوم فنی و مهندسی، پزشکی و هنر تا علوم انسانی، گسترش داده و با خلق هسته‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، دانش تولید شده را به صنعت منتقل نماید.

نخستین دوره این کنفرانس در ۹ محور اصلی هوش مصنوعی، پردازش بازی‌های دیجیتال، تعامل‌پذیری در بازی‌های دیجیتال، جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌های بازی‌های دیجیتال، گرافیک رایانه‌ای، اقتصاد، مدیریت و کسب‌وکار بازی‌های دیجیتال، ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال، هنر و طراحی بازی‌های دیجیتال و بازی‌های جدی و بازی وارسازی برگزار شد و اعضای کمیته علمی آن نماینده رشته‌هایی همچون علوم کامپیوتر، ارتباطات، اعصاب، علوم شناختی، روانشناسی، علوم پزشکی، مدیریت، انیمیشن و سینما، علوم تربیتی و ریاضی بودند. در این کنفرانس، هشت کارگاه در سه محور فنی، هنری و طراحی و مطالعات بازی نیز برپا شد.

برای برگزاری این رویداد، شورای سیاست‌گذاری متشکل از نمایندگان ۱۴ دانشگاه، هفت جلسه تشکیل داده و تمامی جزئیات اعلام شده در کارگاه‌ها و تحقیقات ارائه شده را بررسی کردند. چنین مراسم‌هایی می‌توانند به صنعت بازی در کشور و شاغلین این حوزه کمک شایانی کنند تا این قشر از جامعه هم بتوانند از این تجارت میلیارد دلاری در دنیا سهم اندکی را داشته باشند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی