ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

پاداش 10 هزار دلاری یک ایرانی برای کشف باگ پاک کننده تصاویر در فیسبوک

«پویا دارابی»، محقق امنیتی ایرانی به تازگی روشی را کشف کرده که امکان حذف هر عکس خصوصی یا عمومی در فیسبوک را فراهم می کند. دارابی در حالی این مشکل را کشف کرده که مشغول ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۳

«پویا دارابی»، محقق امنیتی ایرانی به تازگی روشی را کشف کرده که امکان حذف هر عکس خصوصی یا عمومی در فیسبوک را فراهم می کند.

دارابی در حالی این مشکل را کشف کرده که مشغول بررسی قابلیت های جدید سیستم رأی گیری فیسبوک بوده. این باگ از زمانی آغاز شد که فیس بوک قابلیت جدیدی به سیستم رأی گیری خود اضافه کرد که به واسطه آن امکان افزودن تصویر یا انیمیشن های GIF به رأی گیری فراهم شد.

در صورتی که کاربر از این قابلیت استفاده می کرد، پس از ایجاد رأی گیری، کدی شامل شماره شناسایی عکس نیز ساخته می شد. بدین ترتیب اگر رأی گیری حذف می شد، به دنبال آن، عکس یا انیمیشن GIF مرتبط با آن نیز حذف می گردید. کد مشکل دار همچنین این امکان را فراهم می کرد که بتوان هر تصویر دیگری (حتی تصاویر مرتبط با سایر کاربران) را با عکس اصلی رأی گیری عوض کرد. بدین ترتیب پاک کردن تصاویر سایر کاربران نیز امکان پذیر می شد.

فیسبوک تحت برنامه «Bug Bounty» به افرادی که مشکلات امنیتی این شبکه اجتماعی را پیدا کنند، جایزه می دهد.

بر اساس ادعای فیس بوک پس از کشف و اعلام این باگ توسط دارابی، مبلغ 10 هزار دلار به حساب او واریز شده. مشکل مذکور در 12 آبان سال جاری به صورت موقتی حل شده و در 14 آبان نیز به طور کامل رفع گردیده است.

دارابی پیش از این نیز به واسطه اعلام باگ ها به فیس بوک مبلغ 15 هزار دلار در سال 2015 و نیز 7،500 دلار در سال 2016 دریافت کرده بود. لازم به یادآوری است که پیش از این نیز باگ های دیگری در فیس بوک کشف شده بود که امکان حذف کامنت ها، ویدیو ها و نیز تصاویر را فراهم می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۷ آذر ۱۳۹۶

    دمش گرم یکی میره باج گیری می کنه ازhbo این یکی گزارش داده و جایزه گرفته ایول داره

  • ami_ald
    ami_ald | ۷ آذر ۱۳۹۶

    اونوقت ایران اعتراض کنی اعدامت میکنن

مطالب پیشنهادی