ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیمایش 700 کیلومتر با یکبار شارژ؛ نسل جدید باتری های ب ام و برای سال 2021

از آنجا که تسلا در دنیای خودروهای الکتریکی خوب عمل کرده و تلاش می کند که بازار بزرگتری را از آن خود کند سایر فعالان صنعت خودروسازی به خصوص خودروسازان نامدار و پرسابقه ای مثل ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

از آنجا که تسلا در دنیای خودروهای الکتریکی خوب عمل کرده و تلاش می کند که بازار بزرگتری را از آن خود کند سایر فعالان صنعت خودروسازی به خصوص خودروسازان نامدار و پرسابقه ای مثل بی ام نیز عقب ننشسته و تلاش می کنند که سهم بیشتری از دنیای خودرو را به خصوص در زمینه الکتریکی از آن خود کنند.

در مراسم افتتاحیه ای مرکز باتری های سلولی Competence در شهر مونیخ، کمپانی بی ام و هدف بعدی خود را در زمینه خودروهای الکتریکی عنوان کرد.

طبق گفته های مدیران این سازنده آلمانی، بی ام و در حدود 240 میلیون دلار برای هدف بعدی خود هزینه کرده و قصد دارد تا محصولاتی را تولید کند که در هر بار شارژ می توانند مسافتی 700 کیلومتری را طی کنند. این موضوع به خصوص برای خودروهای الکتریکی نسل جدید می تواند کارآمد باشد.

طبق برنامه ریزی بی ام و قطعات و نمونه های اولیه نسل پنجم باتری های الکتریکی تا سال 2021 آماده شده و 2 سال پس از آن در خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوی توسعه باتری های الکتریکی نسل پنجم، طراحی سیستم محرک جدید و چگونگی قرار گرفتن باتری ها در مدار تولید قدرت در هاله از ابهام قرار گرفته و اطلاعاتی پیرامون آن منتشر نشده است.

شنیده ها حاکی از آن است که سیستم محرک الکتریکی جدید بی ام و از موتور الکتریکی، سیستم انتقال قدرت و کنترل کننده‌های الکترونیکی به صورت یکپارچه بهره بده و انرژی مورد نیاز آن از سوی باتری های نسل پنجم تامین می شود.

بی ام و مدعی است که در این روش از اجزاء و فاکتور های کمتری استفاده شده و بنابراین شاهد کاهش هزینه ها و زمان تولید خواهیم بود.

به علاوه توسعه این قوای محرکه و تولید نسل پنجم باتری های الکتریکی کاملا بومی بوده و بنابراین این کمپانی آلمانی احتیاج و وابستگی خاصی به کشورهای دیگر ندارد.

از طرف دیگر نسخه پلاگین هیبرید این سیستم محرک نیز میتواند از باتری های نسل پنجم استفاده کرده و با افزایش رنج مسافتی تا حدود 100 کیلومتر را طی کند.

برای درک اهمیت این موضوع بد نیست بدانید طبق آزمونی که آژانس محافظت از محیط زیست از یکی از رقیبان خودروهای پلاگین بی ام و یعنی شورلت ولت مدل 2016 گرفته این خودرو قادر است با استفاده از موتور الکتریک خود با یکبار شارژ تنها مسافتی در حدود 85 کیلومتر را طی کند.

این کمپانی می گوید انعطاف پذیری این قوای محرکه الکتریکی و یک پارچه و همچنین بهبود طراحی سلول ها و قسمت های کوچک درون باترهای نسل جدید این امکان را فراهم می کند تا از این سیستم محرک در تمامی مدل های این شرکت از سری1 تا ایکس7 استفاده شود. به علاوه حتی مدل های هیبریدی نیز می توانند از این رانشگر الکتریکی بهره ببرند.

این خودروساز همچنین مدعی است که این سیستم محرک الکتریکی توانایی همکاری با هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و دیفرانسیل جلو را دارد. این بدین معنی است که سری های یک و دو اکتیو توریزمو و گرند توریزمو و مدل های مختلف برند مینی نیز می توانند از برق برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده کنند.

کلاوس فریلیچ، عضو هیئت مدیره بخش تحقیق و توسعه بی ام و در این باره توضیح داد که کارشناسان بین المللی کمپانی ما در آزمایشگاه و موسسات توسعه جدیدی که راه اندازی کرده ایم مشغول به کار بوده و تلاش می کنند که در راستای اصلاح شیمیایی هر چه بهتر سلول های باتری ها به نتیجه رسیده و طراحی آن ها بهبود بخشند.

تمرکز این محققان بر روی بهبود بیشتر عملکرد و شارژ باتری ها، افزایش طول عمر و ایمنی آن ها و کاهش هزینه های ساخت این تجهیزات است. ما قادر خواهیم بود که معیار صنعت خودروسازی در این زمینه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Zillion
    Zillion | ۷ آذر ۱۳۹۶

    پایان دوران نفت به عنوان سوخت نزدیک است.
    و وابستگی ما به فروش نفت همچنان باقی است!!!

مطالب پیشنهادی