ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل ترندز حالا نتایج لحظه ای بیشتری را به نمایش کاربران می گذارد

پی بردن به این که مردم دنیا در لحظه مشغول جستجوی چه چیزهایی هستند، این روزها به لطف Google Trends به کار آسانی تبدیل شده. از سال 2015 تا امروز، گوگل ترندز به کاربران اینترنت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۶

پی بردن به این که مردم دنیا در لحظه مشغول جستجوی چه چیزهایی هستند، این روزها به لطف Google Trends به کار آسانی تبدیل شده. از سال 2015 تا امروز، گوگل ترندز به کاربران اینترنت کمک کرده تا بدانند که توجه مردم دنیا هر روز نسبت به چه چیزهایی معطوف می شود؛ از مسائلی مثل دلایل پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا گرفته تا این که پرطرفدارترین لباس جشن هالووین چه بوده است.

حتی کاربران مک به لطف یک اسکرین سیور، تا حالا می توانستند بیشترین کلیدواژه های جستجو شده در دنیا را به طور لحظه ای رصد کنند. اما گوگل از امروز تصمیم گرفته که اطلاعات بسیار بیشتری در مورد جستجوهای پرطرفدار در اختیارتان قرار بدهد.

به لطف یک قابلیت جدید، گوگل حالا می تواند در دسته بندی های اخبار، تصاویر، ویدیوها و فهرست های خرید، پرطرفدارترین نتایج جستجو در منطقه محل زندگی شما را به نمایش بگذارد.

به عنوان مثال اگر تیلور سویفت، خواننده آمریکایی را در گوگل جستجو کنید، صفحه ای برایتان نمایان می شود تا بتوانید جستجوهای مورد علاقه مردم آمریکا طی هفته گذشته را در مورد این فرد دنبال کنید.

همانطور که در تصویر شاخص خبر مشاهده می کنید، این جستجو هم می تواند در سطح وب انجام شده و هم در دسته بندی های تخصصی تری مثل تصاویر، اخبار، یوتوب و Google Shopping انجام بگیرد.

همچنین گوگل امکانی برایتان فراهم کرده تا بدانید که یک سوژه خاص در کدام شهرها یا ایالت های یک کشور توجهات بیشتری را به سوی خود معطوف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • filiky
    filiky | ۷ آذر ۱۳۹۶

    گوگل ترند در حال حاظر فقط از تک کلمات فارسی پشتیبانی میکنه. یعنی اگر دو کلمه سرچ کنید٬ بطور مثال: "پروگرامر لپتاپ" این مورد رو براتون نشون نمیدهو اما اگر سرچ کنید "پروگرامر" اطلاعات آماری رو براتون نشون میده !.

مطالب پیشنهادی