ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن زنوبلید کرونیکلز 2 باید بدانید

زنوبلید کرونیکلز برای اولین بار در سال 2010 در ژاپن و برای کنسول نینتندو وی به صورت انحصاری عرضه شد. این بازی در سال 2011 در اروپا و در سال 2012 در آمریکای شمالی نیز ...

سید سینا مصطفوی
نوشته شده توسط سید سینا مصطفوی | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

زنوبلید کرونیکلز برای اولین بار در سال 2010 در ژاپن و برای کنسول نینتندو وی به صورت انحصاری عرضه شد. این بازی در سال 2011 در اروپا و در سال 2012 در آمریکای شمالی نیز به بازار آمد. سپس در سال 2015 برای نسل جدید کنسول نینتندو 3DS پورت شد.

با این که این بازی از مجموعه ی معروف زنو بود اما هیچ ارتباط روایی با مجموعه اصلی نداشت. سبک بازی اکشن نقش آفرینی بوده و در آن از مبارزات Real Time استفاده شده و فضا و اتمسفر بازی فانتزی و علمی تخیلی بود.

با توجه به موفقیت بازی و فروش خوبش، نسخه ای با نام زنوبلید کرونیکلز X برای کنسول نینتندو وی یو ساخته شد. در ژانویه ی سال 2017 و در مراسم معرفی کنسول نینتندو سوییچ نسخه ی دوم این سری با نام Xenoblade Chronicles 2 معرفی شد.

در این مطلب سعی خواهیم کرد 8 نکته ی جذاب این بازی را به شما معرفی کنیم و شما را با حال و هوای این نسخه آشنا نماییم.

بلید ها، سلاح های زنده

بلیدها شکلی از حیات مصنوعی هستند که با درایورها (جنگجوهایی که می توانند از بلیدها استفاده کنند و داستان در مورد یکی از این جنگجوها به نام Rex است) ایجاد پیوند می کنند و سلاح و قدرت خود را در اختیار آن ها قرار می دهند. این پیوند وقتی شکل می گیرد که درایور یک Core Crystal را لمس کند. هر درایور می تواند بلیدهای محتلفی داشته باشد که ویژگی ها و قدرت ها و اشکال متفاوتی دارند. در طول بازی باید سعی کنید تا بیشترین تعداد کریستال ممکن را پیدا کرده و تیمی قدرتمند برای خود تشکیل دهید.

کریستال های مرکزی

حیات وحش در آلرست بسیار متنوع است

بلیدها فقط یک نوع از انواع مختلف موجودات این دنیای بزرگ و متنوع هستند. گشت و گذار در دشت های سرسبز، غارهای تو در تو، قلمروهای یخ زده و زمین های بایر بسیار هیجان انگیز خواهد بود. شما براساس زمان، مکان و البته آب و هوا با موجودات متفاوتی رو به رو خواهید شد.

این موجودات ممکن است زمانی مشغول به کار خود باشند و لحظه ای بعد به شما حمله ور شده و حتی از دوستان خود برای مبارزه با شما درخواست کمک کنند. ممکن است زمانی که احساس امنیت و آرامش می کنید ناگهان هیولایی با لول خیلی بالاتر، به شما حمله کند.

فراموش نکنید که تعدادی از آن ها از گنج هایی با ارزش محافظت می کنند. مکان این هیولاها را به خاطر بسپارید تا در آینده که لول و قدرتتان افزایش پیدا کرد به آن جا برگردید و گنجشان را تصاحب کنید.

حیات وحش آلرست

ویژگی های بلید

بلیدها دارای قابلیت های متفاوتی هستند. مثلا بعضی می توانند میزان آیتم هایی که از منابع متفاوت جمع آوری می کنید را افزایش دهند. بعضی راه های تازه ای را در محیط برایتان باز می کنند تا مناطق جدیدی را در نقشه کشف کنید. بعضی هنگام مبارزه از شما محافظت کرده و دفاع شما را افزایش می دهند.

3 راه برای ارتقای بلیدها وجود دارد:

  • Aux Cores که وسایلی برای ارتقای قابلیت های به خصوص هر بلید هستند.
  • Core Chips که برای تغییر شکل سلاح بلید و افزایش قدرت آن به کار می روند.
  • Affinity Chart نیز فضایی مانند یک Skill Tree دارد که هم ویژگی های جدیدی را برای بلید آزاد می کند و هم باعث افزایش اعتماد میان بلید و درایور می شود.

در بعضی از نقاط محیط بازی مکان هایی وجود دارد که در آن جا می توانید از قابلیتی به نام Heart – to – Heart استفاده کنید که ویژگی و قدرت های بلید را Boost می کند. اگر بلیدی برایتان مفید و کارآمد نیست می توانید با تعدادی از آن ها یک تیم ایجاد کرده و به مأموریت های مختلف بفرستید تا تجربه، پول و آیتم های متفاوتی کسب کنند و خود نیز ارتقا یابند.

سیستم Affinity Chart

به گشت و گذار در آلرست بپردازید

در بعضی زمان های خاص پدیده ای به نام Cloud Sea رخ می دهد. این پدیده مانند دریایی از ابر است که شما می توانید روی آن شنا کنید و خود را از سمتی به سمت دیگر برسانید که دسترسی به آن مکان در حالت عادی برای شما ممکن نبود.

Collection Point ها مکان های درخشانی در محیط بازی هستند که در آن می توانید آیتم های مفید و کارآمدی پیدا کنید. Salvage Point ها نیز مکان هایی هستند که از آن جا می توانید به زیر Cloud Sea شیرجه زده و به دنبال گنج های مخفی بروید.

با ورود به هر محیط جدید یک Landmark روی نقشه قرار می گیرد و می توانید هر زمان که خواستید به آن مکان Fast Travel کنید. البته رسیدن به تمام این Landmark ها آسان نیست و نیاز به گشت و گذار بیشتر از معمول دارد. اما وقتی آن ها را پیدا کنید منظره ی فوق العاده ای خواهید دید و لذت خواهید برد.

تشکیل تیم از بلیدها

قابلیت سریع گذشتن زمان نیز در بازی وجود دارد و می توانید زمان را تا وقتی که می خواهید جلو ببرید. در دنیای Alrest شهرهای بزرگی وجود دارند که هر شهر با توجه به منطقه ای که در آن قرار دارد از طراحی و اتمسفر خاص خود بهره مند است. در شهرها می توانید آیتم های مختلف را بسته به نیاز خود و تیمتان خرید و فروش کنید. همچنین با افرادی رو به رو می شوید که به کمک نیاز دارند و شما می توانید در ازای دریافت پاداش این مأموریت های جانبی را انجام دهید و به آن ها کمک کنید.

جمع آوری آیتم ها و شخصی سازی

در بازی کشتی هوایی بزرگی به نام Argentum Trade Guild وجود دارد که در آن تاجران و فروشندگان محصولات مختلفی از ابزار آلات موسیقی گرفته تا اسباب بازی و کتاب را عرضه می کنند. در این مکان می توانید برای متحدان خود آیتم های متفاوتی تهیه کنید که ظاهرشان را تغییر و قابلیت های آن ها را بهبود می دهد.

در واقع ATG مکانی برای شخصی سازی است. همچنین مینی گیمی با نام Tiger Tiger را می توانید بیابید که با انجامش و بدست آوردن جایزه یک بلید خاص به نام Poppy را به طور کامل و بنیادی شخصی سازی می کنید. این مینی گیم فقط مخصوص این بلید است.

بازار و شخصی سازی

هنر جنگ

در نبردها گروه شما شامل 3 درایور است که هرکدام می توانند 3 بلید داشته باشند. البته همان طور که در تریلر بازی مشاهده کردید شخصیت اصلی بازی یعنی Rex بلیدی به نام Pyra دارد که می تواند در هر زمانی که بخواهد به فرم دیگرش Mythra تبدیل شود و Rex در واقع می تواند 4 بلید را در هر نبرد همراه خود داشته باشد.

انواع مختلفی از حمله در بازی وجود دارد. Direct Arts ،Special و لول هایی که هرکدام به سطح انرژی شما در مبارزات بستگی دارند. بالاترین لول در حملات لول 4 است. دوستان شما در تیم نیز Special های خاص خود را دارند و شما می توانید به آن ها فرمان دهید تا در زمان مناسب از این قابلیت خود استفاده کنند.

در بازی 3 کلاس برای بلیدها وجود دارد. Attacker ،Tank و Healer. ترکیب بلیدهای همراه شما کلاس درایور را تعیین می کند. هر بلید دارای 3 عدد Art است و در نتیجه هر درایور 9 عدد Art خواهد داشت. با پیروز شدن در نبردها ExP کسب می کنید که برای لول آپ شدن درایور و یاد گرفتن مهارت های جدید مصرف خواهند شد.

نبردهای بازی

هر سه نوع کمبو را خوب یاد بگیرید

در بازی 3 نوع ضربه کمبو وجود دارد. نوع اول Drive Combo است. در این نوع شما ضربات پیاپی Art را به دشمن وارد می کنید و باعث شکسته شدن دفاع وی می شوید. سپس او را به هوا پرت کرده و به زمین می کوبید. در هنگام اجرای این کمبو دشمن نمی تواند به شما ضربه ای وارد کند. Art ها را به موقع و بی نقص اجرا کنید تا به این کمبو دست یابید.

نوع دوم Blade Combo نام دارد. زمانی که بتوانید ضربات Special را پشت سر هم به دشمن وارد کنید این کمبو اجرا می شود و جان زیادی از دشمنتان کم می کند. ضربات Special همراهانتان را نیز اضافه کنید تا تأثیر کمبو بیشتر شود. اما نوع سوم که Fusion Combo نام دارد از اجرای همزمان دو کمبوی قبلی به وجود می آید. مطمئن باشید از نتیجه ی مدل سوم راضی خواهید شد.

اجرای یک کمبو

تکنیک والا

در بالای صفحه نواری وجود دارد که در طول مبارزه به تدریج پر می شود. شما می توانید یارانتان را که جانشان تمام شده و به روی زمین افتاده اند احیا کنید و به مبارزه برگردانید. اما اگر اجازه دهید این نوار به صورت کامل پر شود می توانید به دشمن ضربات زنجیره ای وارد کنید که در کنار ضربات Special همراهانتان آسیب زیادی به دشمن وارد می کند.

ضربات زنجیره ای بسیار کاربردی هستند!

بدون شک Xenoblade Chronicles 2 یکی از عناوین انحصاری مورد انتظار برای کنسول نینتندو سوییچ است می تواند علاقه مندانش را مدت ها سرگرم کند. بازی از تاریخ 7 نوامبر برای پیش فروش در دسترس قرار گرفته و در 1 دسامبر به بازار عرضه می شود.

نسخه ی مخصوص بازی نیز برای پیش خرید در دسترس است. این نسخه علاوه بر کارتیج بازی برای کنسول نینتندو سوییچ شامل یک آرت بوک 220 صفحه ای با جلد سخت، یک دیسک از منتخب موسیقی متن بازی و یک کیس فلزی ویژه برای کارتیج بازی است.

Xenoblade Chronicles 2 Special Edition
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m.h.r.v pro gamer
    m.h.r.v pro gamer | ۸ آذر ۱۳۹۶

    زلدا از این بهتره

مطالب پیشنهادی