ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به لطف یادگیری ماشینی، برش زدن اشیاء در نسخه های بعدی فتوشاپ آسان تر می شود

جدا کردن یک شیء یا انسان از یک تصویر این روزها به ترفند بسیار رایجی تبدیل شده، اما هنوز در فتوشاپ یکی از سخت ترین و وقت گیر ترین کارهاست. خوشبختانه به لطف قابلیتی جدید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

جدا کردن یک شیء یا انسان از یک تصویر این روزها به ترفند بسیار رایجی تبدیل شده، اما هنوز در فتوشاپ یکی از سخت ترین و وقت گیر ترین کارهاست. خوشبختانه به لطف قابلیتی جدید به نام Select Subject، قرار است که انجام این کار در نسخه های بعدی فتوشاپ از همیشه آسان تر شود.

قابلیت Select Subject بر مبنای هوش مصنوعی کار می کند. برای استفاده از آن کافیست که در ورک اسپیس Select and Mask فتوشاپ، روی قسمتی از تصویر که خواهان جدا کردنش هستید کلیک کنید تا فتوشاپ در کسری از ثانیه آن قسمت را برایتان برش بزند. حالا می توانید آزادانه پس زمینه تصویر را تغییر داده یا قسمت انتخابی را به هر شیوه ای که دوست دارید، دستکاری کنید.

قابلیت جدید فتوشاپ از پلتفرم هوش مصنوعی Sensei ادوبی قدرت گرفته و از یادگیری ماشینی برای تشخیص اشیاء در تصاویر بهره می برد. البته این ابزار هنوز در انتخاب و برش زدن چیزهای ظریفی مثل موی افراد یا لباس های خز دار عملکرد چندان دقیقی ندارد، اما حداقل برای جداسازی اشیاء ساده به میزان زیادی در زمان شما صرفه جویی می کند. نکته دیگر این که به لطف یادگیری ماشینی، این قابلیت می تواند به مرور زمان بهتر و بهتر شود.

در حال حاضر افزونه هایی مثل Akvis SmartMask و Fluid Mask هم در فتوشاپ دقیقا کار Select Subject را انجام می دهند، اما هیچ کدام رایگان نیستند و باید برای استفاده از آن ها هزینه بپردازید.

ادوبی هنوز در مورد زمان انتشار این قابلیت در فتوشاپ سخنی به میان نیاورده و اعلام جزئیات بیشتر را به آینده موکول کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی