ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار 100 گیگابایت از داده های فوق سری سازمان امنیت ملی آمریکا در اینترنت

محتوای فوق حساس یک هارد درایو متعلق به «آژانس امنیت ملی» آمریکا (NSA) از سرورهای عمومی سرویس ذخیره سازی آمازون سر درآورده است. این دیسک مجازی به یکی از زیر مجموعه های NSA به نام ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۰

محتوای فوق حساس یک هارد درایو متعلق به «آژانس امنیت ملی» آمریکا (NSA) از سرورهای عمومی سرویس ذخیره سازی آمازون سر درآورده است.

این دیسک مجازی به یکی از زیر مجموعه های NSA به نام «فرماندهی اطلاعات و امنیت ارتش آمریکا» (INSCOM) تعلق داشته و شامل 100 گیگابایت داده مرتبط به یک پروژه نظامی محرمانه با کد «دیسک قرمز» بوده است.

این پروژه محرمانه که 93 میلیون دلار خرج روی دست پنتاگون گذاشته یک سیستم ماژولار ، قابل سفارشی سازی و مقیاس پذیر برای به اشتراک گذاری گزارشات طبقه بندی شده و داده های به دست آمده از رادارها، پهپادها و ماهواره ها از طریق لپ تاپ و تبلت در میدان نبرد بوده است. افشای این دیسک محرمانه روی اینترنت توسط یکی از محققان  شرکت امنیت سایبری «UpGuard» به نام «کریس ویکری» کشف شده و او بلافاصله دولت را در جریان این موضوع قرار داده است.

گفتنی است که آژانس امنیت ملی در زمینه حفاظت از اطلاعات خود سابقه چندان درخشانی ندارد چرا که در سال 2013 ادوارد اسنودن بخشی از اطلاعات این سازمان را افشا کرده و سال گذشته نیز یکی از پیمانکاران این سازمان به نام «هارولد مارتین» به سرقت چندین ترابایت داده از دفتر مرکزی این سازمان متهم شد.

در سال جاری نیز یکی دیگر از پیمانکاران NSA به نام «ریالیتی وینر» به اتهام درز اطلاعات طبقه بندی شده به سایت خبری «اینترسپت» تحت تعقیب قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی