ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن SeeColors سامسونگ به کمک افراد کور رنگ می آید

سامسونگ به تازگی اپلیکیشنی منتشر کرده تا افراد کور رنگ بتوانند تجربه بهتری از تماشای تلویزیون داشته باشند. این اپ که SeeColors نام دارد، با اتصال به تلویزیون های QLED این شرکت کره ای می تواند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

سامسونگ به تازگی اپلیکیشنی منتشر کرده تا افراد کور رنگ بتوانند تجربه بهتری از تماشای تلویزیون داشته باشند. این اپ که SeeColors نام دارد، با اتصال به تلویزیون های QLED این شرکت کره ای می تواند رنگ ها را طوری کالیبره کند که برای افراد کور رنگ قابل تشخیص باشند.

قدم اول در استفاده از این اپلیکیشن شناخت نوع کور رنگی است. بعد از تشخیص این موضوع، SeeColors به تلویزیون متصل شده و رنگ ها را بر حسب نتیجه به دست آمده کالیبره می کند.

سامسونگ می گوید که در حال حاضر 300 میلیون نفر از سراسر دنیا از مشکل اختلال دید رنگ (Color Vision Deficiency یا به اختصار CVD) رنج می برند که بسیاری از آنان نسبت به وجود این مشکل آگاه نیستند. اپلیکیشن SeeColors می تواند نوع و درجه CVD افراد را هم تشخیص بدهد.

سامسونگ برای طراحی این اپلیکیشن با پروفسور کلارا ونزل، استاد دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی بوداپست وارد همکاری شده تا قدم بلندی برای کمک به افراد مبتلا به CVD برداشته باشد.

ونزل برای تشخیص CVD تستی به نام C-Test را طراحی کرده که با استفاده از فیلترهای رنگی و مدل های ریاضی می تواند سطح CVD افراد شرکت کننده را تشخیص بدهد. برای انجام این تست می توانید هم در موبایل و هم در تلویزیون اقدام کنید.

این اپلیکیشن با تمام تلویزیون های QLED سازگاری دارد و به گفته سامسونگ روی تمام تلویزیون های SUHD سال 2016 این شرکت به طور پیش فرض نصب شده، و امروز هم برای کاربران اندروید در سراسر دنیا منتشر شده است.

برای دریافت این اپلیکیشن در تلویزیون می توانید به اپ استور Smart TV مراجعه کرده و برای دانلود نسخه موبایل، همین حالا به اپ استور گلکسی یا گوگل پلی بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی