ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحسین شده ترین کمپانی های دنیا
تکنولوژی

اپل همچنان بالاترین سود را از بازار موبایل کسب می کند

چند سالی است که بازار تلفن های هوشمند در اختیار دو رقیب اصلی یعنی سامسونگ و اپل قرار داشته، و این دو کمپانی معمولاً بیش از 90 درصد سود حاصل از بازار مذکور را به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

چند سالی است که بازار تلفن های هوشمند در اختیار دو رقیب اصلی یعنی سامسونگ و اپل قرار داشته، و این دو کمپانی معمولاً بیش از 90 درصد سود حاصل از بازار مذکور را به خانه می برند.

البته در این بین اپل همواره بیشترین سود را با اختلاف زیاد کسب کرده که اکنون به گزارش مؤسسه تحلیلی «Strategy Analytics» در سه ماهه سوم سال 2017، روند مورد بحث ادامه داشته اما کمپانی کره ای توانسته فاصله خود را با رقیب آمریکایی به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

سامسونگ طی دو سال اختلاف سهم سود خود با اپل را 18.8 درصد کاهش داده است

بنا بر آمار و ارقام موجود، شرکت سامسونگ توانسته در مجموع 21.8 درصد از کل سود عملیاتی بازار موبایل در سه ماهه سوم سال 2017 را از آن خود کند که در مقابل سود عملیاتی 69.9 درصدی اپل، اختلاف 48.1 درصدی را نشان می دهد. البته باید در نظر داشت که این رقم دو سال پیش در حدود 66.9 درصد بود که نشان دهنده روند رو به رشد کره ای ها در کسب سود از بازار تلفن های هوشمند است.

جالب است بدانید که در همین مدت اپل تنها 32 درصد از کل درآمد بازار را در اختیار داشته که نسبت به سهم 23.1 درصدی سامسونگ، کمتر از 9 درصد اختلاف دارد؛ این موضوع نشانگر حاشیه سود بسیار بالای محصولات اپل در مقابل تولیدات سامسونگ است.

در کنار اختلاف درآمد و سود، تفاوت حجم محصولات عرضه شده به بازار نیز بسیار جالب توجه است چرا که در این بخش سامسونگ با تأمین 21.2 درصد از کل تلفن های هوشمند دنیا، رهبر بازار بوده و اپل با 11.4 درصد در رده دوم قرار دارد.

گفتنی است اختلافات آماری مورد اشاره، ناشی از تفاوت رویکرد دو شرکت به بازار است که سامسونگ با سیاست تولید محصول برای تمام اقشار، در بخش محصولات میان رده و اقتصادی کمترین حاشیه سود را دارد اما اپل با ارائه مدل های محدود اما گران قیمت، با توجه به محبوبیت برند پرسودترین کمپانی تولیدکننده تلفن هوشمند در دنیا محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • 123456
    123456 | ۸ آذر ۱۳۹۶

    تا نادان در جهان است عاقل درنمی ماند.

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۸ آذر ۱۳۹۶

    دزدی می کنه نه سود

  • آریا
    آریا | ۸ آذر ۱۳۹۶

    اپل کار خوبی میکنه به جای تولید محصولات میانرده ضعیف و مزخرف فقط محصول HighEnd و قدرتمند و تقریبا" کامل تولید میکنه و به جایش قیمت محصولات سال پیش خود را 100 دلار ارزانتر به دست مشتری میدهد همین طور سال قبل صد دلار ارزانتر ... یا آیفون se خوش دست و با سایز 4 اینچ را با سخت افزار پرچمدار سال پیش و قیمت پایینتر به مشتری عرضه میکند احتمالا" آیفون SE2 هم سخت افزار آیفون 7 یا هشت را در قالب سایز نمایشگر 4 اینچی خواهد داشت .

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۸ آذر ۱۳۹۶

    روزی که اپل در حد محصولاتش سود بکنه اون روز باید جشن شکرگزاری برگزار کرد.

  • shiva
    shiva | ۸ آذر ۱۳۹۶

    بایدم بالا ترین سود رو کسب کنه گوشی که پای خودش 250 دلار هم نمیفته میده 1000 دلار

مطالب پیشنهادی