ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پتنتی را برای کنترل کامپیوتر با ژست های حرکتی ثبت کرده است

کمپانی اپل پتنت جدیدی را برای کنترل کامپیوتر با استفاده از ژست های حرکتی به ثبت رسانده است. این پتنت با مشارکت کمپانی «پرایم سنس» طراحی شده که اپل در سال 2013 آن را به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

کمپانی اپل پتنت جدیدی را برای کنترل کامپیوتر با استفاده از ژست های حرکتی به ثبت رسانده است. این پتنت با مشارکت کمپانی «پرایم سنس» طراحی شده که اپل در سال 2013 آن را به زیر مجموعه های خود اضافه کرده بود.

پرایم سنس که سابقه تولید سنسور کینکت مایکروسافت را نیز دارد در توسعه بخش هایی از Face ID هم مشارکت داشته و در این پتنت نیز از فناوری مشابهی استفاده شده است.

اپل در این طرح  با تشریح ژست «فوکس» به مساله چگونگی فعال سازی ژست های حرکتی پرداخته است:

در این روش کاربر در میدان دید سنسوری که نزدیک کامپیوتر قرار گرفته ابتدا یک ژست حرکتی را در جهتی خاص اجرا کرده و سپس ژست دیگری را در خلاف جهت اول اجرا می کند. به این ترتیب سیستم آماده دریافت فرمان های حرکتی می شود. این ژست می تواند شامل جلو بردن، تکان دادن یا بلند کردن دست باشد.

لازم به یادآوری است که حتی پیش از عرضه آیفون 10 شاهد ثبت پتنتی بودیم که در آن نحوه استفاده از یک سیستم شناسایی چهره در مک توضیح داده شده بود.

کمپانی بزرگ سالانه تعداد زیادی پتنت را ثبت می کنند که تنها تعداد محدودی از آنها به مرحله تولید می رسند. با این حال تیم قدرتمندی روی این پتنت کار کرده اند و سخت افزار لازم برای این عملی کردن آن هم در حال حاضر در دسترس قرار دارد، بنابرین ممکن است شاهد پیاده سازی آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی