ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت رکوردی جدید در بازار هدست های واقعیت مجازی

بر اساس گزارش موسسه آماری «Canalys» بازار نوپای هدست های واقعیت مجازی (VR) در سه ماهه تابستان سال جاری برای اولین بار یک میلیون خریدار را به خود جذب کرده است. این گزارش نشان می دهد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

بر اساس گزارش موسسه آماری «Canalys» بازار نوپای هدست های واقعیت مجازی (VR) در سه ماهه تابستان سال جاری برای اولین بار یک میلیون خریدار را به خود جذب کرده است.

این گزارش نشان می دهد 86 درصد بازار هدست های مجازی در قبضه سه شرکت سونی، Oculus و HTC قرار دارد.

بر این اساس سونی با فروش 490 هزار هدست واقعیت مجازی پلی استیشن جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و به دنبال آن Oculus با فروش 210 هزار هدست ریفت و HTC با عرضه 160هزار دستگاه وایو قرار گرفته اند.گفتنی است سونی از مدت ها قبل در این زمینه یکه تاز بوده و دلیل اصلی آن احتمالا این حقیقت است که هدست های این کمپانی با پلی استیشن سازگاری داشته و به کامپیوتر نیاز ندارند.

این رقابت بین HTC و Oculus شدیدتر بوده اما به نظر می رسد کاهش 200 دلاری قیمت هدست های Oculus باعث شده این کمپانی عملکرد بهتری نسبت به رقیب داشته باشد.

گفتنی است هدست های سونی و ریفت در حال حاضر 399 دلار قیمت دارند در حالی که برای وایو کمپانی تایوانی باید 599 دلار بپردازید.

Canalys میزان فروش هدست های واقعیت مجازی در فصول قبل را اعلام نکرده اما تاکید کرده که برای اولین بار میزان فروش این گجت ها در سه ماه از 1 میلیون واحد فراتر رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی