ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درگاه HDMI 2.1 قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای 10K را دارد

انجمن HDMI Forum) HDMI) که وظیفه توسعه قابلیت ها و استانداردهای درگاه های HDMI را بر عهده دارد،  استاندارد بعدی HDMI 2.1 را آماده عرضه به بازار کرده است. مسئولان این انجمن در نمایشگاه CES ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۲

انجمن HDMI Forum) HDMI) که وظیفه توسعه قابلیت ها و استانداردهای درگاه های HDMI را بر عهده دارد،  استاندارد بعدی HDMI 2.1 را آماده عرضه به بازار کرده است.

مسئولان این انجمن در نمایشگاه CES 2017 به این استاندارد اشاره هایی کرده بودند اما حالا آن را به صورت کامل توسعه داده و برای تعبیه در دستگاه های الکترونیکی در اختیار تولید کننده ها قرار داده می دهند. HDMI 2.1 توانایی انتقال تمام خروجی های تصویری از قبیل ویدئوهای 4K با نرخ 120 هرتز و ویدئوهای 8K با نرخ 60 هرتز دارد. البته قابلیت های آن به همین جا ختم نمی شود اگر آنقدر خوش شانس باشید که یک ویدئوی 10K هم پیدا کنید، استاندارد جدید به شما نه نخواهد گفت.

به نظر می رسد که انجمن مذکور هنگام توسعه HDMI 2.1 بیشتر نیازمندی های سال های آتی را در نظر داشته است، چرا که ویدئوهای 4K تازه در حال فراگیر شدن هستند، چه رسد به قابلیت هایی مثل HDR داینامیک و فیلم های با رزولوشن 8 یا 10K که استاندارد جدید به صورت تئوری از آنها پشتیبانی می کند.

با این حال از آنجایی که HDMI 2.1 با سیستم های موجود هم سازگاری دارد، احتمال پیاده سازی آن در دستگاه های جدید دور از انتظار نیست. از طرف دیگر با توجه به شتاب بالای پیشرفت تکنولوژی ممکن است بسیار زودتر از آنچه انتظار داریم، از مزیت های کامل این استاندارد بهره ببریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Farzinati
    Farzinati | ۸ آذر ۱۳۹۶

    نمیتونن مثه Type-C دوسرش کنن؟

مطالب پیشنهادی