ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی گوگل حالا نگاه زیرچشمی دیگران به موبایل را تشخیص می دهد

اگر هنگام کار با موبایل همواره نگران هستید که یک نفر زیر چشمی کارهایتان را چک کند، شاید در آینده گوگل این نگرانیتان را بر طرف کند. زیرا محققان گوگل در حال توسعه قابلیتی مبتنی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۷

اگر هنگام کار با موبایل همواره نگران هستید که یک نفر زیر چشمی کارهایتان را چک کند، شاید در آینده گوگل این نگرانیتان را بر طرف کند. زیرا محققان گوگل در حال توسعه قابلیتی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که نگاه های کنجکاو دیگران را به شما اطلاع می دهد.

این ویژگی که «e-screen protector» نام دارد از دوربین جلویی موبایل استفاده می کند. همچنین به لطف الگوریتم های تشخیص چهره حتی می تواند خیره شدن دیگران به نمایشگر را تشخیص دهد.

همان طور که در ویدیو مشاهده کردید، این قابلیت با تأخیر بسیار پایینی عمل می کند. بر اساس ادعای توسعه دهندگان این امکان جالب در هر شرایط نوری قادر به تشخیص افراد کنجکاو بوده و با تأخیر بسیار نا چیز 2 میلی ثانیه ای قادر به تشخیص فرد است. بدین ترتیب حتی حرکت سریع شخصی که از پشت سر شما رد می شود و به موبایلتان سرک می کشد نیز تشخیص داده می شود.

لازم به ذکر است که ویژگی یاد شده در حال حاضر در فاز تحقیق به سر می برد و هنوز مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد این قابلیت را به نسخه های آتی اندروید اضافه کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iranrooyesh
    iranrooyesh | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    گوگل همیشه خلاق بوده است
    http://iranrooyesh.ir

  • ali
    ali | ۸ آذر ۱۳۹۶

    عجب فناوری مفیدی?

مطالب پیشنهادی