ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گشودگی دیافراگم گلکسی اس 9 احتمالا قابل تنظیم خواهد بود

حدودا چند سال پیش بود که سازندگان تلفن همراه تصمیم گرفتند مرتبا بر رزلوشن دوربین محصولاتشان بیافزایند و در همین دوران نیز تعداد مگاپیکسل های این دوربین ها به عاملی برای خودنمایی و بعضا فخرفروشی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۲۷

حدودا چند سال پیش بود که سازندگان تلفن همراه تصمیم گرفتند مرتبا بر رزلوشن دوربین محصولاتشان بیافزایند و در همین دوران نیز تعداد مگاپیکسل های این دوربین ها به عاملی برای خودنمایی و بعضا فخرفروشی صاحبانشان بدل شد. البته باید اشاره کنیم مقادیر عددی که شرکت ها به کیفیت دوربین هایشان نسبت می دادند صرفا یک ترفند بازاریابی بود و ابدا به طور مستقیم در این موضوع نقشی نداشت.

حالا شرکت ها این دوران را پشت سر گذاشته اند و اینطور به نظر می رسد که در برهه کنونی گشودگی دهانه لنز است که در اندازه گیری کیفیت دوربین ها اثر میگذارد.

اگر خاطرتان باشد در ماه اوت بود که ال جی اعلام کرد دوربین اصلی موبایل وی 30 گشودگی دهانه لنزی برابر با f/1.6 دارد و با انتشار این خبر سر و صدای زیادی در محافل خبری دنیا برپا کرد. حالا وبسایتی به ام VTECH گزارش داده که گلکسی اس ۹ سامسونگ گشودگی دهانه لنزی برابر با f/1.5 خواهد داشت.

گلکسی اس 9 پلاس به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود

طبق این خبر، موبایل مورد بحث به یک دوربین اصلی تک لنزی مجهز شده و در مقابل برادربزرگ تر آن یعنی گلکسی اس 9 پلاس است که دوربین دوگانه را از آن خود می کند. علاوه بر این گفته شده که دوربین جلویی این موبایل همراه با گشودگی دهانه لنز f/2.4 ارائه می گردد.

اما نکته مهم در رابطه با خبر وبسایت VTECH آنکه دو پرچمدار آتی سامسونگ به دیافراگم قابل تنظیم مجهز خواهند شد که این اتفاق در صورت صحت داشتن نخستین بار است در تلفن های همراه رخ می دهد. البته مدتی است که بسیاری شرکت ها وعده دادند تنظیماتی همرده با دوربین های DSLR را به تلفن های همراه تولیدی شان بیاورند که این امر هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت. اما گشودگی دیافراگم قابل تنظیم را می توان گامی عملی در راستای تحقق این امر در نظر گرفت.

اما هرچه گشودگی دیافراگم بیشتر باشد نور بیشتری را از خود عبور می دهد و به همین خاطر می توان عکس های بهتری را در شرایط کم نور از دوربین یک موبایل انتظار داشت. قابل تنظیم بودن گشودگی دهانه لنز این امکان را برای شما فراهم می آورد که افکت های مختلف را به عکس هایتان اضافه نمایید و برای مثال افکت بوکه را به شکل طبیعی تری در قیاس با دوربین های دوگانه ایجاد نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۸ آذر ۱۳۹۶

    ????

مطالب پیشنهادی