بازیگران مطرحی که برای یک نقش خاص جانشان را به خطر انداختند

بازیگران مطرحی که برای یک نقش خاص جانشان را به خطر انداختند

بازیگرانی وجود دارند که باید به آن ها لقب بازیگران واقعی داد زیرا برای این که شخصیت هایشان واقعی و قابل باور  به نظر برسد حاضر شده اند حتی جان خود را به خطر بیاندازند. دانیل دی لوییس یکی از این بازیگران است که قبل از ایفای هر نقشی ابتدا خود را برای مدت طولانی برای آن نقش خاص آماده می کند. جارد لتو نیز نشان داده که یک بازیگر دیوانه است و برای فرو رفتن در نقش خود دست به هر کار خطرناکی خواهد زد. با توجه به این واقعیات می توان ادعا کرد بازیگرانی وجود دارند که برای سرگرم کردن طرفداران خود و واقعی به نظر رسیدن شخصیت هایشان حتی حاضرند سخت ترین و خطرناک ترین بدلکاری ها را انجام دهند.

۱-جیسون استاتهام در فیلم بی مصرف ها ۳

جیسون استاتهام را باید بیشتر یک بدلکار دانست تا یک بازیگر با دیالوگ های خاص. وی در سومین قسمت از مجموعه فیلم های «بی مصرف ها» (The Expendables) در یکی از صحنه ها جان خود را چنان به خطر انداخت که نزدیک بود در دریای سیاه در بلغارستان غرق شود. در این صحنه کامیونی که استاتهام رانندگی آن را بر عهده داشت به دورن آب کنار لنگرگاه سقوط کرده و استاتهام در درون آن گرفتار شده بود. اگر چه این اتفاق به نظر ساده و کمتر خطرناک می رسد اما نزدیک بود مرگ این بازیگر اکشن سرشناس را در پی داشته باشد.

۲- مایکل جی فاکس در فیلم بازگشت به آینده ۳

شاید مایکل جی فاکس یکی از آن دسته بازیگران فیلم های اکشن شناخته شده نباشد اما مشهور شدن او در نقش مارتی مک فلای در سه گانه «بازگشت به آینده» (Back to the Future) باعث شد که بسیاری او را بازیگر مورد علاقه خود بدانند. اما این بازیگر سرشناس که توانسته بیماری پارکینسون را شکست دهد در طول فیلم برداری فیلم سوم این مجموعه نزدیک بود خفه شود. در یکی از صحنه هایی که یکی از بستگان دور بیف تانن، مک فلای را از برج ساعت معروف آویزان می کند، فاکس موافقت کرده بود که برای واقعی به نظر رسیدن این صحنه تقریباً به دار آویخته شود.

با قرار دادن دست در بین گردن و طناب وی می خواست که این صحنه را بازی کرده و البته جان سالم بدر ببرد اما در یکی از برداشت ها دست فاکس درآمده و او در حالت خفه شدن قرار گرفت. گروه تولید فکر می کردند که این موضوع در واقع بازی خود فاکس بوده و بدون دخالت یا تلاش برای نجات او، نظاره گر هنرنمایی فاکس در حال مرگ شدند. آن ها واقعیت ماجرا را درک نکردند تا زمانی که فاکس واقعاً بیهوش شد.

۳- جکی چان در فیلم داستان پلیس

همه ما جکی چان را شناخته و از قابلیت های او آگاه هستیم و می دانیم که او همیشه صحنه های خطرناک فیلم هایش را خود انجام می دهد؛ چه صحنه های مبارزه باشد و چه پایین پریدن از ساختمان ها و خرد کردن شیشه ها. در یکی از صحنه های فرانچایز مشهور «داستان پلیس» (Police Story) وی در حال تعقیب شخصیت شرور داستان در یک فروشگاه بزرگ روی یک پایه فلزی با لامپ های متعدد فرود می آید و این لامپ ها را یکی پس از دیگری تا انتها خرد می کند. در ادامه و بدون توقف، وی به درون یک کیوسک خراب شده پریده و با در دست گرفتن یک تکه شیشه خرد شده و قرار دادن آن روی گردن شخصیت شرور داستان او را تسلیم می کند. این صحنه به زخمی شدن دست های او منجر شده و نزدیک بود به مرگ وی در اثر برق گرفتگی منجر شود.

۴- باستر کیتون در فیلم استیمبوت بیل جونیور

اگر چه به اندازه ی چارلی چاپلین مشهور نشد اما باستر کیتون از لحاظ فیزیکی کمدین بسیار بهتری بود و برای نشان دادن این برتری حاضر بود جان خود را نیز به خطر بیاندازد. در مشهورترین بدلکاری اش برای فیلم «استیمبوت بیل جونیور» (Steamboat Bill Jr) وی باید درست در جایی قرار می گرفت که پنجره باز ساختمانی که دیوار روبرویی آن در اثر گردباد جدا شده و روی زمین می افتد، دقیقا روی سر او فرود آید تا به او آسیبی وارد نشود. علی رغم نشانه گذاری جایی که وی باید می ایستاد با یک میخ بزرگ، کیتون از هر طرف تنها ۵ سانتیمتر جا برای تکان خوردن داشت که فراتر از آن ساختمان روی بدن او افتاده و مرگش را در پی می داشت. کیتون بعدها گفت که در آن صحنه به خاطر این که برخی از اعضای تیم تولید برای سلامتی او دعا کرده و حتی فیلم بردار برای ندیدن صحنه روی خود را برگردانده بود عصبانی شده است.

۵- مت دیمون در فیلم برتری بورن

در میان بازیگرانی که خود را برای یک نقش به خطر می اندازند، می توان مت دیمون را دیوانه ترین و بی باک ترین آن ها نامید زیرا وی در فیلم اکشن و پرحادثه ی «برتری بورن» (The Bourne Supremacy) اصرار داشت که بسیاری از بدلکاری ها را خود شخصاً انجام دهد. در واقع مت دیمون از قرار گرفتن در زیر آب وحشت داشت اما با این وجود صحنه ای در فیلم که مربوط به غرق شدن بود را بی نقص انجام داد. این فیلم شامل صحنه های خطرناک زیادی از تصادف های زنجیره ای بود که دیمون خود بسیاری از ان ها را انجام می داد. در اوج داستان فیلم،دیمون خودرو خود را در داخل یک تونل به خودروی دیگری می کوبد، صحنه ای که می توانست باعث کشته شدن او شود.

۶- ویگو مورتنسن در فیلم های ارباب حلقه ها و هیدالگو

ویگو مورتنسن با بازی در نقش آراگون در مجموعه فیلم های «ارباب حلقه ها» (The Lord of the Ring) به شهرتی جهانی دست یافت. در یکی از صحنه های مبارزه این فیلم، مورتنسن یکی از دندان هایش را از دست داد اما بعد از ناهار آماده شده و بقیه ی برداشت های آن روز را انجام داد. در فیلم «هیدالگو» (Hidalgo) نیز وی در یک مسابقه ی سوارکاری با سرعت فراوان شرکت کرد که می توانست به مرگش منتهی شود اما او حتی بدون برداشتن یک خراش این بدلکاری خطرناک را به پایان رساند.

۷- سیلوستر استالونه در فیلم راکی ۴

در طول فیلم برداری فیلم «راکی ۴» (Rocky IV)، سیلوستر استالونه از دولف لاندگرن که نقش ایوان دراگو را در این فیلم بازی می کند می خواهد که در ۴۵ ثانیه راند اول مبارزه ای با لاندگرن او را به شکلی واقعی بزند و بعد از زدن چندین مشت به بدن راکی، استالونه با فریاد کشیدن های متوالی ادامه فیلم برداری را قطع می کند. همان شب استالونه را به عجله به بیمارستان می رسانند زیرا فشار خون او به حد بسیار خطرناکی بالا رفته بود. در واقع ضربات لاندگرن آسیب زیادی به بدن و سر استالونه وارد کرده بود.

۸- هالی بری در فیلم تماس

در حالی که در بخش زیادی از فیلم «تماس» (The Call) هالی بری را نشسته روی یک صندلی و در حال صحبت کردن با یک بچه ترسیده می بینیم اما در واقع بعد از یکی از برداشت ها، کار وی در این فیلم به بیمارستان ختم شد. در یکی از صحنه های اوج داستان فیلم، مایکل اکلاند که نقش شخصیت قاتل سریالی داستان را بازی می کرد، سر هالی بری را مستقیماً به زمین بتنی کوبید و در واقع با یک اشتباه محاسباتی نزدیک بود جمجمه هالی بری را خرد نماید.

۹- بروس کمپبل در فیلم مرده شریر

در فرانچایز «مرده شریر» (Evil Dead) با بازی بروس کمپبل از نمای «زاویه نگاه» دوربین برای نشان دادن شخصیت شرور ناپیدایی که شخصیت اصلی داستان را تعقیب می کند استفاده می شود. در یکی از این صحنه ها فردی که دوربین را در دست داشت زمین خورده و دوربینش با اصابت به صورت کمپبل باعث خرد شدن یکی از دندان های جلوی او می شود. اگر چه این حادثه صدمه ی شدیدی را در بر نداشت اما یکی از اتفاقات خطرناک پشت صحنه فیلم لقب گرفت.

۱۰- تمامی بازیگران فیلم حرامزاده ای بی شرف

فیلم «حرامزاده های بی شرف» (Inglourious Basterds) با داستانی تخیلی در مورد جنگ جهانی دوم شامل صحنه ای در اواخر فیلم است که در آن، صحنه نمایش فیلم دچار آتش سوزی می شود. در این صحنه آتش کاملاً واقعی است و آتش سوزی چنان از کنترل خارج می شود که گرمای آن باعث آب شدن لایه پلاستیکی کابل هایی که پرچم صلیب شکسته را نگه داشته بودند شد. وقتی که این کابل ها سوختند این پرچم فرو ریخته و به قسمتی که بازیگران در آن نشسته بودند وارد شد. اگر بازیگران همانجا می ماندند ممکن بود در اثر سقوط این پرچم بزرگ کشته شوند. این موضوع تنها شجاعت بازیگران فیلم برای به تصویر کشیدن یک صحنه ی واقعی را نشان می دهد که ممکن بود باعث مرگ آن ها شود.

منبع: trendingposts
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • افشین شهریور ۷, ۱۳۹۷

    جای صحنه شکستن لیوان در فیلم Django Unchained توسط دیکاپریو که واقعی بود توی این لیست خالی است !