ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک با هوش مصنوعی می تواند تمایل به خودکشی در کاربرانش را تشخیص بدهد

فیسبوک می خواهد که با اسکن پست های کاربران توسط یک هوش مصنوعی، آثار تمایل به خودکشی در آن ها را کشف کرده و جلوی این کار را بگیرد. برای این منظور هوش مصنوعی فیسبوک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

فیسبوک می خواهد که با اسکن پست های کاربران توسط یک هوش مصنوعی، آثار تمایل به خودکشی در آن ها را کشف کرده و جلوی این کار را بگیرد. برای این منظور هوش مصنوعی فیسبوک در صورت تشخیص خطر، پست افراد را نشانه گذاری می کند تا نیروهای انسانی کمپانی بتوانند کاربر را برای مراجعه به مراکز امدادی راهنمایی کرده یا در مواقع ضروری، با نزدیکان فرد برای کمک به او تماس بگیرند.

این قابلیت ماه هاست که در ایالات متحده به طور آزمایشی راه اندازی شده، اما از امروز در دسترس کاربران کشورهای دیگر (به غیر از اتحادیه اروپا که قوانین حریم خصوصی شان با این قابلیت مغایرت دارد) نیز قرار خواهد گرفت.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک با انتشار پستی در صفحه شخصی خود گفته که امیدوار است این ابزار بتواند به مردم یادآوری کند که هوش مصنوعی می تواند در «نجات جان افراد» موثر باشد. زاکربرگ در ادامه از نتایج به کارگیری این ابزار سخن گفته و اعلام کرده که در مراحل آزمایشی، هوش مصنوعی یادشده توانسته که بیش از 100 مورد اقدام به خودکشی را تشخیص بدهد.

البته ظاهرا فیسبوک هنوز تمایل ندارد که جزئیات زیادی را در مورد نحوه عمل این الگوریتم هوش مصنوعی در اختیار رسانه ها قرار دهد. تنها چیزی که تا الان می دانیم، این است که فیسبوک برای تمرین دادن این هوش مصنوعی از پست های قدیمی کاربران استفاده کرده که در آن ها اثراتی از تمایل به خودکشی دیده شده؛ مثل پست هایی که مرتبا نظراتی مثل «حالت خوبه؟» یا «می تونم کمکت کنم؟» در زیر آن ها تکرار شده است.

با این وجود، مکانیزم عمل دقیق این هوش مصنوعی هنوز مشخص نیست و فیسبوک تا کنون سخنی در مورد آن به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ajamali95
    ajamali95 | ۹ آذر ۱۳۹۶

    من الان دارم خودكشى ميكنم.ميخوام ببينم فيسبوك ميفهمه؟

مطالب پیشنهادی