ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسدس بنز از نسل سوم CLS در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی کرد

پس از موفقیت کاملا خوب نسل دوم CLS، همه عاشقان مرسدس منتظر نشسته اند تا ببینند چه خودرویی قرار است ادامه دهنده راه آن باشد که بالاخره روز سرنوشت ساز فرا رسید. انتشار عکس های ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

پس از موفقیت کاملا خوب نسل دوم CLS، همه عاشقان مرسدس منتظر نشسته اند تا ببینند چه خودرویی قرار است ادامه دهنده راه آن باشد که بالاخره روز سرنوشت ساز فرا رسید.

انتشار عکس های جاسوسی و طرح های مفهومی بالاخره به پایان رسید و با محصول نهایی روبرو شدیم. نسل سوم از سری CLS بالاخره روی خود را در لس آنجلس نشان داد. خودرو جدید از همان زبان طراحی Sensual Purity معروف پیروی نموده و نسخه ای تکامل یافته است. CLS جدید پاییز سال 2019 روانه بازار آمریکا خواهد شد. همچنین اولین مدل با پیشرانه برقی و 6 سیلندر خطی است.

به گفته مهندس ارشد مرسدس آقای Michael Kelz این سری نیز همانند سری های قبلی CLS در کلاسی بین S و E قرار می گیرد. در این کلاس طراحی داخلی، تجهیزات الکترونیک و سیستم Driving Assist همگی از کلاس S پیروی می کنند و در دیگر موارد کلاس E.

با توجه به شباهت بسیار مشخصات فنی به کلاس E اما آقای Kelz این قول را داده است که به لطف سیستم تعلیق اسپرت تر سواری بهتر و جذاب تری را شاهد باشیم.

وی در این باره گفته: "تفاوت بسیاری بین حالت Comfort و Sport حس خواهید کرد."

در بخش ظاهری بدنه، بجز درها تماما از آلومینیوم ساخته شده اند. دلیل تغییر ندادن جنس درها نیز بخاطر بسته بودن هر چه بیشتر اتاق برای جلوگیری از انتقال سر و صداهای مزاحم است.

مرسدس بنز CLS 2019 از لحاظ طول دو اینچ دراز تر و از لحاظ پهنا نیم اینچ باریکتر شده است. خطوط روی بدنه این خودرو در مقایسه با مدل هایی مثل E و S کلاس کمتر شده و پیکره آن صاف تر دیده می شود. اطراف پنجره ها را هنوز هم فرم هایی پوشانده اند تا از میزان صدای باد کاسته شود. شیشه جلو نیز بهبود هایی پیدا کرده که حاصل آن آیرودینامیک بیشتر و صدای کمتر است. به لطف شیشه های Acoustic و دیگر بهبودها صدا حتی از کلاس E نیز کمتر شده است.

جلو پنجره خودرو شباهت بسیاری به AMG GT دارد، ورودی های هوا برجسته تر شده اند. کنار خودرو شباهت بسیاری به S کلاس جدید دارد که LED های کشیده شده چراغ جلو با یک خط به چراغ های عقب متصل می شوند.

هنگامی که با کابین روبرو می شوید کاملا یک کلاس S جلو شما قرار دارد. دو صفحه 12.3 اینچی یکی برای کیلومتر شمار و دیگری برای نمایش اطلاعات مربوط به خودرو (همانند سیستم ناوبری) قرار داده شده است؛ یک تاچ پد و موس نیز برای کنترل سیستم در وسط کنسول دیده می شود.

کنسول وسط و کلید های قرار گرفته بر روی آن کاملا شبیه کلاس S است با این تفاوت که با روشن کردن بخاری و کولر به ترتیب رنگ دریچه های ورودی هوا قرمز و آبی می شوند. چرم خالص، دکمه های هوشمند و آخرین فرمان استفاده شده در کلاس S از دیگر ویژگی های جدید اتاق CLS 2019 است.

فضای پا و سرنشینان عقب تغییری به خود ندیده و همانند نسل قبلی است. اما عمده تغییرات این قسمت مربوط به بخش وسط صندلی عقب است. Keltz در این باره اینگونه توضیح داد: نسل قبلی یک خودرو 2+2 بود در حالی که خیلی ها مخصوصا مشتریانی که در بازار چین و آمریکا بودند، خواهان 5 صندلی بودند ما نیز به حرف مشتریان خود احترام گذاشته و در نسل جدید از 5 صندلی استفاده نمودیم.

مهمترین تغییر این نسل معرفی سیستم نیمه هیبریدی آن است. CLS جدید پاییز سال 2019 در دو مدل CLS 450 و CLS 450 4MATIC عرضه خواهد شد که از EQ Boost نیز بهره خواهند برد. موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ این خودرو توان تولید 362 اسب بخار و 500 نیوتن بر متر گشتاور را دارد که قدرت نهایی اش به لطف موتور برقی به 381 اسب بخار و 750 نیوتن بر متر گشتاور  افزایش پیدا می کند.

وظیفه انتقال قدرت موتور بنزینی بر عهده جعبه دنده 9 سرعته این خودرو است که به یک باتری یک کیلووات ساعتی 48 ولت لیتیوم یونی متصل شده است  تا در کنار موتور برقی قدرت را به چرخ ها (بسته به مدل سفارش داده شده، چرخ های عقب یا چهار چرخ) منتقل کند. تهویه مطبوع خودرو حالا دیگر فقط با موتور برقی کار می کند که باعث می شود حتی اگر موتور خاموش باشد نیز هوای داخل کابین را خوشایند نگه دارد. بنابر گفته های آقای Keltz تست هایی که در هوای گرم و آفتابی کالیفرنیا گرفته شده، این خودرو توانسته است تا 5 دقیقه بدون روشن بودن موتور بنزینی هوا را مطبوع نگه دارد.

هنوز صحبتی از سیکل مصرف سوخت و شتاب این خودرو نشده است اما آقای Keltz گفته که نسل سوم نسبت به نسل قبل 15 درصد بهینه تر شده است.

یک باتری 12 ولتی در صندوق عقب خودرو قرار می گیرد که وظیفه تامین انرژی موتور برقی را دارد. در اروپا نیز مدلی فقط با موتور دیزل تولید خواهد شد.

تکنولوژی ها و قابلیت های به کار رفته در CLS 2019 عبارتند از: صندلی ماساژور، سیستم معطر کننده فضای اتاق، کنترل چهار طرف، سیستم نیمه خودران، شارژر بی سیم موبایل، قابلیت باز کردن خودرو توسط NFC، انتخاب چرم های مختلف Nappa و تریم های مختلف چوبی.

در حاشیه نمایشگاه نیز متوجه شدیم که نباید منتظر مدل Shooting Break برای این نسل باشیم که به خودی خود برای طرفداران محصولات استیشن مرسدس بنز ناراحت کننده است. دلیل آن هم موفقیت بالای نسخه واگن یا همان استیشن کلاس E است.

مرسدس CLS سفید رنگی که در عکس ها تماشا می کنید مدل Edition 1 است که دارای یک سری تجهیزات اضافه تر از جمله طرح چوب برجسته، کیت بدنه AMG، چرخ های 19 اینچی AMG، ساعت آنالوگ IWC و کنسول با بدنه چوب درخت زیتون است.

حال باید منتظر عرضه این محصول تا پاییز سال 2019 باشیم. نظر شما در مورد نسل جدید و تغییرات ظاهری بوجود آمده چیست؟

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Shahla Moradi
    Shahla Moradi | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    Ajab mashinie

  • Shahla Moradi
    Shahla Moradi | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    نوت 8 برنده شو!
    https://www.zoomit.ir/galaxy-note-8-campaign/?code=6487C098

  • Amirhasandokht
    Amirhasandokht | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    مرسدس يا برليانسِ H230؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی