ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش درآمد ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت با تعرفه‌های جدید

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم ساعتی پیش در رسانه ملی توضیحاتی را در مورد تلاش‌ها برای پیشرفت اینترنت ثابت در کشور ارائه داد و عنوان نمود که همین تلاش‌ها سبب می‌شود تا شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۰۰:۲۶

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم ساعتی پیش در رسانه ملی توضیحاتی را در مورد تلاش‌ها برای پیشرفت اینترنت ثابت در کشور ارائه داد و عنوان نمود که همین تلاش‌ها سبب می‌شود تا شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت کاهش درآمد سنگینی را با تعرفه‌های جدید متحمل شوند؛ کاهش درآمدی که برای یک دوره ۶ ماهه، ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

اما شرکت‌های اینترنت‌رسان که این روز‌ها در پی ادغام با یکدیگر برای تشکیل یک بازار بزرگ‌تر هستند چرا باید به تعرفه جدید که حدود ۳۰ درصد کاهش داشته تن داده و به استقبال آن بروند؟ «محمدجواد آذری جهرمی» در پاسخ به این پرسش، از بزرگ‌تر شدن بازار خدمات‌دهندگان اینترنت ثابت و رشد همین بازار در پی ایجاد رقابت گفت.

جهرمی با اشاره به اینکه اینترنت موبایل ایران در میان ۱۰ کشور برتر جهان است اما اینترنت ثابت رتبه‌ای در حدود ۹۰ میان کشورهای جهان دارد، در خصوص طرح «مدل غیر حجمی» گفت: «در تمام کشورهای مختلف برای مصارف خانگی یک حد مصرف منصفانه داریم. زمانی که از این حد عبور کنید، سرویس در حداقل سرعت قرار می گیرد و بر خلاف مدل حجمی، دسترسی شما به شبکه قطع نمی‌شود.»

وزیر ارتباطات خبر می‌دهد که یک حداقل برای مصرف منصفانه در نظر گرفته شده است اما این شرکت‌ها هستند که در صورت تمایل برای رقابت می‌توانند خدمات بهتری را ارائه داده و این سطح را افزایش دهند. از سوی دیگر جهرمی عقیده دارد که با ارزان‌تر شدن اینترنت ثابت، استقبال کاربران از سرویس‌های ویدیویی و IPTV افزایش خواهد داشت که همین موضوع نیز در افزایش سهم اپراتورهای ثابت تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • Me.n.KHOF4SH
    Me.n.KHOF4SH | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    عین سگ پشیمونم به روحانی رای دادم ? ? ? ? ? ?

  • فرشاد
    فرشاد | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    نخیر ضرر نمیکنن. تازه برگشتن سر جایی که باید باشن. معنیش اینه که تا حالا داشتن دزدی میکردن! ?

  • kuzey tekinoghlo
    kuzey tekinoghlo | ۹ آذر ۱۳۹۶

    اینترنت شبانه قطع شده در طرح جدید، شاتل هم تمام اکانتا رو تا 1 آذر 97 تمدید کرده، خب اگر طرح جدید خوب بود که تمدید نمیکرد، تمام دلخوشیمون همین اینترنت شبانه ست که اونم دارن قطعش میکنن، 30 گیگ+ 60 گیگ هم داخلی(من یه بار 5 ترا داخلی داشتم، یک مگ هم ازش مصرف نشد، یه بار خواستم قبض موبایل بدم یه 5 تا ده مگی ازش مصرف شد) اینترنت برای یک سال با سرعت هشت مگ 540 هزارتومن اونم بدون مالیات، مالیاتم باید بهش اضافه کرد، بابا شبانه رو قطع نکنید، ای خدا!!!!!!!!!!!!

    • kuzey tekinoghlo
      kuzey tekinoghlo | ۹ آذر ۱۳۹۶

      سرویس 8 مگ یک ساله شاتل با 22 گیگ ترافیک+ اینترنت شبانه شدش 405 یا 407 تومن/////الان همون سرویس رو با 30 گیگ ترافیک(یعنی 8 گیگ اضافه شده) چون اون 60 گیگ داخلی بلااستفاده س، میدن 540 هزار تومن اونم بدون اینترنت شبانه، مبلغ مالیات هم اضافه میشه تازه(((((نت بدون شبانه یعنی هیچ))))) پول ندارم هی ترافیک بخرم، از سال 87 به این ور فقط اینرتنت شبانه استفاده میکنم چون پول ندارم ترافیک بخرم، بدبختم دلخوشیم همین شبانه س که اونم گرفتن

    • Black Boy
      Black Boy | ۹ آذر ۱۳۹۶

      من هنوز دارم به خاطر همین موضوع میسوزم. حالا شانس من همین روز اجرای طرح قرار دادم با خدمات دهنده تمام شد! که شبانه ام هم از دستم رفت!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی