ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مشغول طراحی «پیشرفته ترین» چیپ مدیریت انرژی برای آیفون های خود است

به نظر می رسد که اپل می خواهد اتکای خود به تامین دهندگان را کاهش دهد. اوایل سال جاری میلادی، اپل همکاری خود را با Imagination Technologies قطع کرد و سپس از نخستین پردازشگر گرافیکی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

به نظر می رسد که اپل می خواهد اتکای خود به تامین دهندگان را کاهش دهد. اوایل سال جاری میلادی، اپل همکاری خود را با Imagination Technologies قطع کرد و سپس از نخستین پردازشگر گرافیکی خاص خود در چیپست A11 رونمایی به عمل آورد. حالا در خبرها به گوش می رسد که کمپانی مورد اشاره در حال طراحی چیپ های مدیریت انرژی مخصوص خود است که احتمالاً تا اوایل 2018 آماده می شوند.

بنابه گفته منابع نزدیک به اپل، چیپست های مدیریت انرژی جدید کمپانی «پیشرفته ترین» در نوع خود هستند. یک چیپ مدیریت انرژی، میزان مصرف انرژی و قابلیت های شارژ آیفون را کنترل می کند و اگر اخبار اخیر صحت داشته باشند، باید منتظر عملکرد به مراتب بهتر عمر باتری و بالانس آن با سرعت شارژ در آیفون های بعدی باشیم.

خبر توسعه قطعات جدید اپل، برای Dialog Semiconductor بسیار ناخوشایند است؛ شرکتی که اصلی ترین تامین کننده این قطعات آیفون به حساب می آید. اپل در سال 2016 بالغ بر 74 درصد از درآمد Dialog را تامین کرد و جای تعجب ندارد که بعد از انتشار این خبر، ارزش سهام کمپانی همکار اپل تا 19 درصد کاهش یافت. بنابر گزارش ها، اپل می خواهد از چیپ های مدیریت انرژی خود در 50 درصد از آیفون هایی که سال 2018 عرضه می شوند استفاده کند، اما فراگیری هرچه بیشتر این قطعات به سال 2019 موکول می شود.

اگرچه این موضوع هنوز به اثبات نرسیده، اما گفته می شود که تولیدات چیپ های شخصی سازی شده اپل از سوی کمپانی تایوانی TSMC انجام می شود. در نهایت، هدف جاه طلبانه اپل برای اتکای هرچه کمتر به تامین کنندگان، قطعاً استراتژی بسیار هوشمندانه ای است. گذشته از اجبار به پرداخت حق امتیازهای کمتر، اهالی کوپرتینو می توانند با افزودن تولیدات خود به زنجیره تولید آیفون، رقابت سازنده تری با همتایان شان داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Vortex ?️
    Vortex ?️ | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    پتانسیل بهتر از اینها رو داره.

  • agha
    agha | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    متاسفانه مردم بیشتر به این شرکت پول میدن

مطالب پیشنهادی