ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا کوالکام می تواند فروش آیفون 10 را ممنوع کند؟

دعوای حقوقی اپل و کوالکام که چندی است در دادگاه های مختلف پیگیری می شود، هر روز بیش از پیش شدت گرفته و در هر مرحله دو رقیب با ارائه مدارک و پتنت های جدیدی، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۹

دعوای حقوقی اپل و کوالکام که چندی است در دادگاه های مختلف پیگیری می شود، هر روز بیش از پیش شدت گرفته و در هر مرحله دو رقیب با ارائه مدارک و پتنت های جدیدی، طرف مقابل را به عدم رعایت حقوق دارایی های فکری متهم می کنند.

اکنون پس از شکایت اپل مبنی بر انتقال فناوری مدیریت باتری این کمپانی توسط چیپست های اسنپدراگون کوالکام به رقبا، کمپانی تولیدکننده چیپست با اضافه کردن 16 پتنت دیگر به مجموعه مدارک خود علیه اپل، خواستار ممنوعیت فروش آیفون X (آیفون 10) شده است.

تلفن Palm Pre در سال 2009 با لقب «قاتل آیفون» وارد بازار شد

در میان پتنت های جدید کوالکام، موردی که برای درخواست ممنوعیت فروش آیفون 10 ارائه شده، مربوط به تلفن «Palm Pre» از سال 2009 است که با خرید مجموع دارایی های فکری برند پالم توسط کوالکام در سال 2014، در اختیار این کمپانی قرار گرفت. جالب است بدانید که موبایل مورد اشاره در آن سال با لقب «قاتل آیفون» وارد بازار شد اما نتوانست نظر کاربران را به خود جلب کند.

Palm Pre

حال این قاتل آیفون بازگشته تا در دعوای حقوقی کوالکام و اپل، ضربه نهایی خود را به رقیب دیرینه اش بزند. مورد شکایت کوالکام در واقع رابط کاربری آیفون X و بخش مولتی تسکینگ آن است که به ادعای شرکت تولیدکننده چیپست، شباهت غیر قابل انکاری با نمونه به کار رفته در Palm Pre دارد.

لازم به ذکر است که پتنت های کاربردی دیگری نیز توسط کوالکام علیه اپل ارائه شده که از میان آنها می توان به فوکوس خودکار دوربین با لمس صفحه، دکمه پاور با کاربری ساده و امکان پاسخ دادن به تماس ها با پیامک اشاره کرد.

گفتنی است اختلاف کنونی دو شرکت بر سر نحوه پرداخت غرامت توسط اپل است که کمپانی ساکن کوپرتینو اعتقاد دارد این مبلغ باید بخشی از قیمت هر چیپست باشد، اما کوالکام با ارائه اسناد جدید، بر محاسبه جریمه با توجه به کل قیمت هر آیفون اصرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    امیدوارم کوالکام برنده ی این کشمکش باشه تا اپل بدونه غرامت دادن بابت نقض پتنت یعنی چی ?

مطالب پیشنهادی